حسرت جلوگیری ازواردات بی رویه وحمایت ازمحصولات تولید داخلی است

به گزارش رکنا از بوشهر ،  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت : در  این استان بیش از 448 واحد صنعتی فعال است که در تولید انواع محصولات نقش دارند.

سید حسین حسینی با بیان اینکه بخشی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر غیر فعال و نیمه فعال هستند اظهار داشت: از 536 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده استان بوشهر 88 واحد آن معادل 16.5 درصد غیرفعال و راکد هستند.

وی از فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال نسبت به فعال‌سازی 27 واحد صنعتی غیرفعال در استان بوشهر اقدام می‌شود.

در آئین برگزاری توررسانه ای اداره کل صنعت ، معدن وتجارت استان بوشهر ، باحضور خبرنگاران  فعال رسانه ای  به مناسبت روز ملی صنعت ومعدن ودربازدیداز 4واحد تولیدی درشهرک های صنعتی   استان ، تولیدکنندگان  ازواردات بی رویه محصولاتی که مشابه ایرانی دارند انتقادنموده و   حمایت ویژه از تولید داخل  را مورد تأکید قرار دادند.

یکی از تولید کنندگان با بیان اینکه جلوگیری از قاچاق نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد اظهار داشت: اکنون اجناس چینی قاچاق که کیفیت مطلوبی ندارد با قیمت پایین‌تر از تولیدات داخلی عرضه می‌شود که سبب رکود بازار محصولات این واحد صنعتی و تولیدی شده است.

مدیران این 4واحدتولیدی با بیان اینکه درحال حاضر تنها با 20درصد ظرفیت خود درحال فعالیت هستند و80درصد ظرفیت تولیدی آنها تعطیل است اضافه کردند : درصورت حمایت از آنها وجلوگیری از  واردات  محصولات مشابه خارجی    ظرفیت  اشتغال  مستقیم وغیر مستقیم آنها افزایش پیدا می کند و افراد زیادی می توانند در استان بوشهر جذب کار شوند .

 

یکی دیگر از تولید کنندگان خواستار حمایت ویژه در پرداخت تسهیلات اعتباری شد و گفت: اکنون این واحد تولیدی با 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند که برای فعال‌سازی 70 درصد دیگر ظرفیت‌ها نیاز به پرداخت تسهیلات بانکی است.

دراین  تور صنعتی از واحدهای صنعتی تولید سلیندر قفل های ساختمانی، سنگ های مصنوعی، تولید پتو و آب میوه سیرافان بازدید کردند.

عمده مشکلات تولیدکنندگان، عدم  حمایت دولتی، مشکلات قطعی برق و کنترل نشدن قاچاق است که تولیدکننده را در تهیه متریال و مواد اولیه، تولید و ساخت محصول و عرضه در بازارهای ملی و جهانی دچار مشکل کرده است.

 

 

 

کدخبر: 703919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟