نوبخت: حمایت از کالای ایرانی ضرورت حیاتی برای کشور است

«محمد باقر نوبخت» درباره نامگذاری سال 1397 به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تحقق شعار امسال در کنار حمایت و پشتیبانی مالی دولت از بخش غیر دولتی، باید بستر سرمایه گذاری مردمی در جامعه ارزان و آسان باشد تا کالاهای داخلی از حیث کمی و کیفی رشد پیدا کند.
وی ادامه داد: برای ترغیب و تشویق مردم به مصرف کالاهای ایرانی باید در کشور تولید از نظر کیفی قابل رقابت با اجناس سایر کشورها باشد که در این خصوص مسئولیت تولیدکنندگان را دو چندان می کند.
سخنگوی دولت اظهارداشت: امسال جهت دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصد نیازمند سرمایه گذاری 700 هزار میلیارد تومانی هستیم ولی منابع دولت تنها 386 هزار میلیارد تومان است بنابراین همه آحاد مردم باید در عرصه های مختلف اقتصادی حضور جدی داشته باشند.
نوبخت با اشاره به ضرورت مشارکت بخش عمومی و خصوصی در جهت توسعه اقتصادی کشور گفت: این یک مدل اقتصادی موفق در دنیا است و دولت مجوز اجرای این مدل را در بودجه 97 از مجلس شورای اسلامی دریافت کرده است تا منابع خود را بیشتر در جهت حمایت از بخش خصوصی هزینه کند.
وی اضافه کرد: برای تحقق شعار امسال همه مردم و مسئولان باید بسیج شوند و از تولید داخلی به معنای واقعی حمایت و پشتیبانی کنند.
سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت با تمام توان از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و کار افرین داخلی جهت تحقق شعار امسال و توسعه همه جانبه کشور در مسیر رشد اقتصادی حمایت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال 1397 سال جدید را سال « حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 369830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟