نقش تولیدات رسانه ای در کاهش اعتیاد در جامعه

از آنجا که به یاد داریم تربیت فرزندان در جامعه توسط هرم اول پدر و مادر شکل می گیرد بدین شکل که اگر پدر ومادر هر شخصی نگاه اول ومهم خود را با هر شیوه‌ای بر فرزندان دیکته می کند به گونه ای که از هر ۱۰ درصد جامعه فرزند خانواده به آن پیشه ای که اولیا می خواهد می رسد .

پس برای رسیدن به هر هدفی باید یک مبنایی باشد یا هدفی در نظر گرفته شده باشد تا به آن برسیم فرقی هم در هیچ دهه وقرونی ندارد .

پس هدفی در نظر گرفته می شود و برای آن به صورت سازمانی دیدگاه و بازخوردی در ذهن فرد ایجاد می شود و در نهایت با تلاش شخص به آن می رسد.

اگر می خواهیم کمی بیشتر توضیح دهیم اینگونه باید بیان کنیم که اگر هدفی را بهتر تبیین کنیم حتما فرد خود نیز برای رسیدن به آن هدف تلاش خواهد کرد .

با این مقدمه به موضوع یادداشت می رسیم هیچ فرقی ندارد رسیدن به هر هدفی ایجاد ذهنیت درست می خواهد که مهمترین عامل رسیدن به هدف تولیدات ارزشمندی است که ذهن را برای بهتر اندیشیدن کمک کند .

پس فی‌الواقع نقش رسانه در کاهش ابتلا به اعتیاد در جامعه دربار اول آینده بد فرد درگیر این بلای خانمان سوز خواهد بود .

مثال هر فرد یک بار داخل سوراخ مار می کند به ذهن می رسد یعنی اگر بدون شک فهم بیشتر و درک بهتری از عقوبت کار را بداند درصد ابتلای فرد نیز کاهش پیدا می کند .

اینجاست که رسانه با در نظر گرفتن اهمیت آگاهی بخشی در جامعه باید حضوری پررنگ با برنامه و با دانشی داشته باشد چه در تولیدات سیما و چه در فضای مجازی .

قطعا دنیای امروز انتقال مطالب به افراد آسان تر است ولی دانستن و درک درست از سواد مجازی کار را راحت تر می کند .

ولی مهمتر از این موارد نقش دولت ها در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سطح درآمد و اشتغال و سرگرمی جوانان نباید چشم پوشی کرد چرا که اگر بخواهیم ریشه ای به موضوع نگاه کنیم افراد مبتلا به اعتیاد یا به صورت تفریحی و یا به صورت فراغت از مشکلات درگیری بیشتری پیدا می کنند .

پس اول باید مشکلات جامعه را به صورت دقیق ریشه یابی نمود و سپس با یک نگاه درست و با استفاده از ظرفیت های رسانه ای از سنین کم دیدگاه جوانان را به آینده ای که یک فرد مبتلا درزندگی پیدا می کند را به یقین رساند چرا که هیچ فردی در جامعه خودش را در آتش نمی سوزاند ، و فقط زمانی دست به خودکشی می زند که به آخر خط برسد..

#یادداشت_ صدیقه عباسی نیک

 

کدخبر: 702321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟