مصرف برق در اردبیل رکورد شکست

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل : حسین قدیمی اظهار کرد: از اول صبح تا عصر روز گذشته همشهریان در استان اردبیل با مصرف بیش از ۴۳۰ مگاوات برق رکورد مصرف سال ۱۴۰۰ را شکسته و بالاترین میزان مصرف را در چهار ماهه امسال به ثبت رساندند.

وی تصریح کرد: امروز صنعت برق شرایط سخت و بسیار دشواری را در گذر از تابستان گرم سپری می‌کند به گونه‌ای که فاصله برق تولیدی و مصرف به شدت افزایش یافته و در حقیقت در حال عبور میزان مصرف از تولید هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل فاصله تولید برق به میزان ۱۱ هزار مگاوات و مصرف را تا ۴۳ هزار مگاوات یادآور شد و گفت: ۳۷ مگاوات مدیریت اضطراری برق استان است که در ساعات پیک ما شاهد بالا رفتن میزان مصرف همشهریان به ویژه در مناطق شمالی هستیم.

قدیمی افزود: چنانچه همکاری شهروندان در مصرف برق ادامه پیدا نکند، ما مجبور خواهیم شد در روز‌های آینده خاموشی‌های بیشتری را اعمال کنیم و از امروز نیز برخی خاموشی‌ها در برخی از مناطق استان اعمال شده است.

اطلاع از ساعات خاموشی  با مراجعه به سایت شرکت برق

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همشهریان با مراجعه به سایت شرکت برق می‌توانند در جریان ساعات خاموشی برق به صورت آنلاین قرار گرفته و همراهی بیشتر خود را با این مجموعه در گذر از این روز‌های گرم انجام دهند.

قدیمی اضافه کرد: ما در وهله اول با همکاری خوب بخش صنعت، کشاورزی، ادارات و همچنین روشنایی معابر سعی در کنترل مصرف و بار اعلام شده روزانه داریم و در صورت بالا رفتن میزان مصرف خانگی مجبور به اعمال خاموشی در برخی از مناطق استان هستیم.

وی بیان کرد: برای شمال استان اردبیل تا ۸۲ مگاوات برق از طریق جمهوری آذربایجان تأمین می‌شود و ما برای سایر مناطق استان نیز از طریق تولیدات و به صورت توزیع شبکه سراسری تأمین برق را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل ادامه داد: همکاران ما به صورت لحظه‌ای با حضور در مرکز دیسپاچینگ سعی می‌کنند تا مصرف را کنترل و اعمال خاموشی‌ها را به طور مساوی برای همه نقاط در نظر بگیرند که در این بین خاموشی در بیمارستان‌ها و مراکز حساس جز استثنائات محسوب می‌شود.

 

کدخبر: 702270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟