شبکه فاضلاب شهر کوهدشت نیاز به ۲۰۰ کیلومتر خطوط دارد

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، “مجتبی بیرانوند” در گفت و گو با رکنا اظهار داشت: شهرستان کوهدشت دارای ۵۴ واحد تولیدی است که از این تعداد ۴۲ واحد فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۳ واحد تولیدی شهرستان در تملک بانک هستند، افزود: در بحش کارگاههای کوچک حمایت های لازم در شهرستان انجام می شود که از جمله اعطای تسهیلات با سود چهار درصد و نیز معرفی کارگاهای متمرکز و غیرمتمرکز جهت استفاده از صندوق کارآفرینی می باشد.

فرماندار کوهدشت گفت: سال گذشته یکهزارو ۲۰۰ فقره وام کم بهره به بنگاهای کوچک با امکانات بنیادهای برکت و مستضعفان پرداخت شده است.

بیرانوند به تصفیه‌خانه این شهرستان اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت بیش از ۱۳ هکتار در جنوب شهرستان کوهدشت در سال ۹۶ آغاز و تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت ابنیه دارد. وی خاطرنشان کرد: ۴۵ میلیارد تومان از محل بانک رفاه به صورت تسهیلات در اختیار آب و فاضلاب استان لرستان قرار داده شده تا ۱۵ ماهه ابنیه های آن به اتمام برسد.

وی به بحث چهار خطه خرم آباد به کوهدشت اشاره کرد و گفت: این چهار خطه در ۲ نقطه چنار به شهرستان کوهدشت با ۴.۷ کیلومتر و از سمت خرم آباد به کوهدشت به طول هشت کیلومتر در حال احداث است که پروژه خرم‌آباد به کوهدشت تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار کوهدشت به ساخت سد معشوره نیز اشاره کرد و گفت: سد معشوره که در دولت دهم کلنگ‌زنی شده ،حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بیرانوند گفت: سد معشوره یکی از مطالبات به حق و اساسی مردم شهرستان کوهدشت می باشد که این سد بر روی رودخانه کشکان و به نوعی بالادست و سرچشمه رودخانه و در حدفاصل شهرستان دلفان و کوهدشت احداث شده است.

فرماندار شهرستان کوهدشت تصریح کرد: حجم سد معشوره با ذخیره رسوبات حدود ۵۲۰ میلیون مترمکعب است که از این تعداد حدود ۱۸۵ میلیون مترمکعب برای شهرستان کوهدشت تخصیص داده شده است.

کدخبر: 701265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟