جلسه کمیته حمل و نقل جاده ای و شورای ترافیک روز سه شنبه به ریاست فرماندار این شهرستان در اتاق جلسات این فرمانداری تشکیل شد.

امینیان از اداره راه وحمل ونقل وجاده ای خواست تابلوهای اضافی که در جاده ها ودر کنار مسیرهای مواصلاتی بلا استفاده  هستند وهیچ سودی به ترافیک ندارند برداشته شوند

به گزارش رکنا وی ادامه داد:کرایه سواری هایی که در مسیر هشترود به تبریز اقدام به مسافر کشی می کنند هر نفر ۳۲هزار وپانصد تومان می باشد وهر وسیله باید بیش از سه نفر مسافر سوار نکند که متاسفانه این قانون اجرا نمی شود وسواری های برون شهری از هر نفر ۳۵هزار تومان دریافت می کنند وچهار نفر نیز سوار می نمایند که این  وظیفه اداره راه وحمل ونقل جاده ای  است که‌ نسبت به معرفی افراد خاطی به مقامات قضایی اقدام نموده  ونتیجه را در اسرع وقت به فرمانداری اعلام نماید.

امین امینیان در ادامه به مصوتاتی که در جلسات به تصویب می رسد نیز اشاره کرد وگفت: باید دستگاههای متولی که مصوبه به آنها مربوط می شود  تا جلسه بعدی باید به این مصوبات ترتیب اثربدهند ونگذارند مصوبه روی مصوبه جمع گردد .

کلیه مشکلات بزرگ راهها باید در اسرع وقت حل شود

فرماندار هشترود از مسئول نگهداری تاسیسات  اتوبان پیامبر اعظم (ص)خواست که در اسرع وقت تمام موارد ومشکلاتی که بزرگ راهها دارند از جمله آسفالت وبرق وهر نوع مشکلی که باعث شود میزان تصادفات در این بزرگ راه افزایش یابد را حل نماید چون طبق نظر روسای پلیس راه های مستقر در این بزرگ راهها موارد وموانعی هستند  که باید مرتفع گردند.تا در تردد وسائط نقلیه مشکلی پیش نیاید.

نماینده عالی دولت  در هشترود متذکر شد:شهرداری باید در ایجاد سرعت گیرها دقت کافی داشته باشد  و باید این سرعت گیرها در کمیته تخصصی بررسی شود واز هر نظر که باعث شود اسیب کمتری به خودرو ها وارد نمایند ایجاد شوند وبدون استاندارد نباشد که موجب آسیب رساندن جدی به خودروهایی که در حال تردد هستند بشوند.

این مسئول سیاسی در هشترود تصریح کرد:در جایگاههای سوخت متاسفانه وضعیت چندان مطلوب نیست وباید شکل ظاهری جایگاهها ساماندهی شود واز نظر فضای سبز نیز باید این جایگاهها اقدام به کاشت درخت وگل وغیره نمایندتا کمی فضای جایگاهها کمی با کیفیت وخوش منظر به چشم آید.

امینیان از ورود وخروج جایگاهها نیز  انتقاد کرد وگفت:متاسفانه از این جهت نیز جایگاهها در حد مطلوب نیستند وباید سروسامان یایند.

استاندارد سازی جایگاهها ی سوخت باید حتما در اولویت قرار گیرد.

فرماندار هشترود از رئیس شرکت  فراورده های نفتی هشترود  خواست که متصدیان جایگاهها را تشویق نمایند که در فضاسازی این محلها جدیت نشان دهند ودر این جایگاهها با ایجاد بازارچه  از صنایع دستی وارائه محصولات کشاورزی ولبنی ایجاد کنند  تا زمینه مناسب شود ومسافرین ورانندگان برای توقف ورفع خستگی از این محلها دیدن کرده وبهره لازم را ببرند.

اداره صمت موظف است که مسیرهای داخل شهر را برای اطلاع شهروندان  نرخ گذاری کند وقیمت هر مسیر را در اختیار شهروندان ومتصدیان آژانس های مسافربری شهری قرار دهد.

فرماندار هشترود از اداره صمت خواست با مسیر بندی نقاط شهری وتعیین قیمت هر مسیر به صورت شفاف وارائه  به آژانس های  های مسافر بری درون شهری  مردم را در جهت تردد راحت در شهر یاری نمایند.وهمچنین تمام رانندگانی که در آژانس ها کار می کنند بایدکارت  سوپیشینه وصلاحیت داشته باشند.

شهرداری موظف است دست فروشان ووانتی ونیسانها را در محلی ساماندهی کند

فرماندار هشترود در ادامه به وجود دست فروشان در جای ،جای  شهر  وفروش وسائل توسط وسائط  نقلیه از جمله   نیسانی ها  ووانت بار اشاره کرد وگفت که این خودروها   اقدام به سد معبر در هر نقطه از شهر خصوصا روی پلها می کنند که شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به ساماندهی این دست فروشان اقدام کند.

فرماندار هشترود در آخر از زحمات شهردار هشترود در زمینه آسفالت خیابان پرستار وهمچنین چندین طرح عمرانی که با فعالیت شبانه روزی کارکنان شهرداری در داخل شهر انجام گرفته است تقدیر وتشکر کرد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟