تحقق ۱۰۵ درصدی اصلاحیه بودجه ۹۹ شهرداری همدان

به گزارش رکنا در همدان ،حمید بادامی نجات در نخستین جلسه بررسی تفریغ بودجه سال 99 شهرداری در شورا، افزود: شهرداری‌های کشور در سال 99 سال ویژه‌ای را از نظر درآمد و  بودجه پشت سرگذاشتند، اما خوشبختانه شهرداری همدان در امر تحقق بودجه عملکرد مطلوبی داشته و توانسته نسبت به بودجه مصوب، 26 درصد و نسبت به اصلاحیه متمم،  5 درصد افزایش عملکرد داشته باشد.

بادامی نجات با بیان اینکه تفریغ بودجه یکی از موضوعات مهمی است که شوراها باید به آن توجه کنند، اضافه کرد: تفریغ بودجه پایان برنامه یک ساله شهرداریهاست که پس از بررسی‌ها، گزارش و نتیجه نهایی آن برای تصویب به صحن شورا ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تفریغ بودجه یک اهرم نظارتی شورا بر عملکرد بودجه شهرداری است، گفت: بر این اساس تفریغ بودجه باید با دقت بررسی شود که بر این اساس تلاش و فعالیت حوزه و بخش‌های مختلف شهرداری مشخص می شود.

وی با اشاره به بودجه مصوب هزار میلیارد تومانی شهرداری همدان در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: این بودجه با متمم و اصلاحیه‌ای که بر آن صورت گرفت حدود 1200 میلیارد تومان مصوب شد.

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان ادامه داد: تحقق 105 درصدی متمم اصلاحیه بودجه شهرداری همدان طی 10 سال گذشته این شهرداری بی‌سابقه بوده و این حاصل تلاش و همت مدیریت شهری است که قابل تقدیر است.

بادامی‌نجات یادآور شد: علی‌رغم اینکه بسیاری از شهرداری‌های کشور با مشکل مالی مواجه شده اند اما شهرداری همدان تحقق بودجه ۱۰۵ درصدی را داشته و این در حالی است که به بودجه مصوب سال ۹۹ حدود ۲۰ درصد در اصلاحیه و متمم بودجه شهرداری افزایش یافته است.

پرداخت بدهی قطعی سنوات گذشته شهرداری برابر بودجه اصلاحیه
وی افزود:  همچنین در سال ۹۹ بسیاری از پروژه‌هایی که پیش‌بینی شده بود عملیات اجرایی آنها آغاز شد و بخش‌های نیز در حال تکمیل است که علی رغم تمامی مشکلات از جمله شرایط همه گیری ویروس کرونا توانسته است در اقدامی بی سابقه از اعتبار 666 میلیارد تومانی پروژه های عمرانی در بودجه اصلاحیه متمم نسبت به تحقق معادل 84 درصد اقدام کند این در حالی است که اعتبارات عمرانی شهرداری همدان نسبت به بودجه مصوب معادل 107 درصد را نشان می‌دهد.

بادامی همچنین اضافه کرد: علی رغم  اجرای پروژه‌های مختلف، شهرداری توانسته است در پرداخت بدهی قطعی سنوات گذشته برابر بودجه اصلاحیه عملکرد خوبی به مبلغ ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

 

 

کدخبر: 701206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟