به گزارش رکنا رشت، نشستی با هماهنگی عباس علیزاده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان به منظور رفع موانع تولید با حضور آقازاده و احمدی نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در مجموعه ایران برک و نوپوش برگزار شد.

علیزاده در این نشست با تبریک دهه کرامت و با اشاره به مشارکت پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری  ضمن تبریک به آیت الله سید ابراهیم رییسی منتخب مردم؛ابراز امیدواری کرد این انتخاب برای ملت شریف ایران منشا خیر شود.

مدیرکل در ادامه با بیان اینکه صنعت استان گیلان در چند سال گذشته به دلیل سوء مدیریت و عدم توجه جدی ضعیف شده است گفت: باید برای احیای صنعت استان به ویژه صنعت نساجی که در گذشته به عنوان قطب کشور و حتی در دیگر کشورها نیز مطرح بود؛ آسیب شناسی و اقدامات اجرایی موثر انجام شود.

وی با اشاره و تشکر از حضور نمایندگان مردم شهرستان رشت در این نشست؛ حمایت و بهره بردن از ظرفیت های نمایندگان را در تسهیلگری و رفع گره های قانونی برای تحقق این امر مهم در استان گیلان ضروری دانست.

علیزاده گفت : مجموعه ایران برک به عنوان یک برند ملی خوشبختانه در سه سال اخیر با تغییرات در ترکیب هیات مدیره خود روند خوبی در حوزه تولید و کاهش تنش های کارگری در پیش گرفته است.

وی اضافه کرد: به رغم همه تلاش ها در این مجموعه اما مشکلاتی نظیر تهییه مواد اولیه، عدم بخشودگی جرایم و برخی گره های قانونی از جمله موانع جدی و تاثیر گذار در رشد و توسعه این واحد تولیدی است که امیدواریم با حمایت نمایندگان و دیگر مسئولان شاهد رفع این موانع در آینده نزدیک باشیم.

علیزاده با اشاره به هزینه های بالای تولید گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در مجموعه ایران برک اگر شرایطی برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای این مجموعه فراهم شود با افزایش سرمایه در گردش و توسعه خطوط تولید می توانیم شاهد ایجاد اشتغال پایدار و افزایش صادرات برون مرزی توسط این برند ملی خوش نام باشیم.  

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان  همچنین با تاکید بر آینده نگری و با بیان اینکه اقدامات برای رفع موانع تولید باید پیش از رفع تحریم ها صورت گیرد تصریح کرد: اگر از واحدهای تولیدی به موقع حمایت نشود و فضای رقابتی برای ارتقای کیفیت محصولات میان تولید گنندگان داخلی ایجاد نکنیم پس از لغو تحریم ها با ورود کالاهای خارجی باز هم در بخش تولید دچار مشکل می شویم.

آقازاده نیز در این نشست از عباس علیزاده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان به عنوان مدیر اجرایی دلسوز و پیگیر در رفع مشکلات جامعه کار و تلاش تقدیرکرد و افزود: با تمام توان حامی مدیران اجرایی استان برای پیگیری و رفع مشکلات در عرصه های گوناگون هستیم.

وی با بیان اینکه درب هیچ کارخانه ای نباید بسته شود خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت صنعت در توسعه و پیشرفت استان با همکاری دادگستری و دستگاه های نظارتی با جدیت تمام از رکود و تعطیلی واحد های تولیدی بزرگ و کوچک در استان جلوگیری می کنیم.

احمدی نیز در این نشست گفت: داشتن صنعت قوی در گیلان یکی از دغدغه های مهم ما نمایندگان است و برای احیای صنعت استان عزم جدی داریم.

وی اضافه کرد: ما به عنوان خدمتگزارن؛ صدای شما تولیدگران را برای رفع مشکلات موجود به مسئولان کشوری می رسانیم چراکه معتقدیم داشتن صنعت قوی و حمایت از فعالان عرصه تولید موجب قدرت و توسعه استان می شود که همه مردم از منافع آن بهره مند می شوند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 698469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟