رسیدگی به حقوق قانونی کارگران منجر به افزایش  و رونق  تولید می شود

به گزارش رکنا رشت، عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در دیدار و گفتگو با مدیریت مجموعه ایران پوپلین از عملکرد این مجموعه در چند سال اخیر ابراز خرسندی کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان امروز (چهارشنبه) پس از بازدید از بخش های مختلف خطوط تولید مجموعه ایران پوپلین گفت: در چند سال اخیر با سیاست های مدیریت و تلاش کارکنان هر سال شاهد اتفاقات موثر و امیدوارکننده در این مجموعه هستیم.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم که کارگران وفادارترین افراد جامعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند خاطر نشان کرد: توجه به این قشر عزیز و رسیدگی به حقوق قانونی کارگران منجر به افزایش کارایی و رونق در تولید می شود که باید مورد توجه همه کارفرمایان قرار گیرد.

علیزاده در ادامه گفت: استان گیلان در حوزه صنعت نساجی همواره به عنوان یک برند در کشور مطرح بود که متاسفانه کم توجهی و سوء مدیریت ها باعث از بین رفتن این صنعت ارزشمند در استان شد.

وی تصریح کرد : حمایت از بخش تولید علی رغم شعار سال جاری "تولید، پشتیبانی ها مانع زدایی ها " از چند سال گذشته آغاز شده است که باید طبق فرموده مقام معظم رهبری امسال با جدیت بیشتری در دستور کار همه مدیران و مسئولان اجرایی قرار گیرد.

علیزاده با بیان اینکه مسئله اشتغال پایدار و ایجاد مشاغل جدید از الویت های مهم در استان است افزود: دولت مصمم است با پشتیبانی و تسهیلگری و رفع موانع؛ واحدهای تولیدی را احیاکند.

وی تصریح کرد : با ایجاد فضای رقابتی و به کارگیری از مدیران با دانش و متخصص و بهره بردن از فرصت های موجود می توانیم صنعت نساجی استان را به جایگاه اصلی خود برگردانیم و شاهد تحولات بزرگ در صنعت استان باشیم.

مدیرکل همچنین با اشاره به مراجع رسیدگی به اختلافات جامعه کارو تلاش گفت: کارگران و کارفرمایان ارکان اصلی چرخه تولید و لازم و ملزوم یکدیگرند و باید نگاه ما به هر دو قشر نگاهی عادلانه براساس حقوق متقابل باشد.

وی در همین راستا تصریح کرد: تشکیل شورای اسلامی کار و ایجاد تغییر نسلی در این شورا با بکار گیری از افراد آگاه به مسایل روز به عنوان نمایندگان جامعه کار و تلاش در کاهش تنش زدایی و مطالبه گری موثر است.

مدیرکل در پایان با تاکید بر توجه به طرح های کارورزی و مشوق های بیمه ای برای کارفرمایان لزوم اجرای این طرح ها را در حفظ و ایجاد اشتغال ضروری دانست.

شرکت ایران پوپلین از سال 1361 در صنعت نساجی فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر با 256 نفر نیروی کار با تولید ۲۱ هزار پیک و ریسندگی بیش از ۴تن در روز در زمینه تولید پارچه مشغول به فعالیت است.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 691242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟