صدور۶۲ سند هویتی برای فرزندان دارای پدر خارجی در بوشهر

به گزارش رکنا در بوشهر، اسکندر پاسالار روز چهارشنبه  اعلام کرد: بر این اساس تاکنون ۲۷ دختر زیر ۱۸ سال، ۶ دختر بالای ۱۸ سال، ۲۰ پسر زیر ۱۸ سال و ۹ پسر بالای ۱۸ سال ساکن در بوشهر شناسنامه ایرانی دریافت کرده‌اند و مراحل صدور این سند هویتی برای هفت نفر دیگر از این افراد نیز بزودی تکمیل می‌شود.

وی افزود: اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر تاکنون برای ۲۲۵ پرونده مادران ایرانی از ثبت احوال بوشهر استعلام کرده‌است.

پاسالار عنوان کرد: در این راستا شناسنامه فرزندان یک خانواده پدر بنگلادشی، یک خانواده پدر عراقی و ۴۷ خانواده پدر افغانستانی صادر شده‌است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود صدور شناسنامه فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی که مجوز تنظیم آن تاکنون به این اداره کل ابلاغ شده‌است، در تیر ماه جاری انجام شود.

وی یادآور شد: شیوه نامه اجرایی صدور شناسنامه برای فرزندان پدر تبعه خارجی با مادر ایرانی، خرداد ماه سال جاری ابلاغ و این فرایند در بوشهر نیز همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

پاسالار با بیان اینکه نخستین شناسنامه‌های مشمول این قانون در استان بوشهر در دی ماه گذشته صادر شد، اضافه کرد:  پیش از این فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی برای دریافت خدمات اجتماعی چون بیمه و تحصیل مجبور بودند کد و برگه‌های هویتی دریافت کنند و از این رو با مشکلات بسیاری روبررو می‌شدند.

جعفری/بوشهر

کدخبر: 688924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟