آیین معارفه و تکریم فرمانده انتظامی استان قزوین

به گزارش خبرنگار رکنا قزوین،حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در آیین معارفه و تکریم فرمانده انتظامی استان قزوین با حضور مسئولین استان، ضمن تبریک و تسلیت شهادت مدیر برجسته و دانشمند فرهیخته عرصه علم و فناوری و دانش هسته ای شهید محسن فخری زاده، گفت: شهید فخری زاده سرداری بی ادعا بود که عموم مردم او را تا روز شهادتش نمی شناختند همچنین این شهید با روحیه بسیجی، همچون یک سرباز بی نام و نشان با اتکا به خدا و تسلط بر علم و تکنولوژی توانست زمینه های دفاع از کشور و نظام و منطقه را فراهم کند و نقش مهمی در قدرت آفرینی دفاعی داشت و حقیقتاً سرمایه افتخارآفرین  برای کشور و ولایت بود.

 مقام ارشد قضایی استان بیان نمود: این ترورها نه تنها راه را بر ما سد نکرده و سبب دلسردیمان نمی شود، بلکه از قطره قطره خون این شهدا جوانانی دانشمند، شجاع و بصیر سر بر خواهند آورد، که نفاق شما را درک نموده و مصمم تر از دیروز برای دستیابی به آرمان های امام (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب تلاش خواهند نمود و ان شاالله با عامل و آمر شهادت این شهید بزرگوار به موقع برخورد قاطع خواهد شد تا عبرتی برای معاندین نظام باشد.

وی در ادامه افزود:  دستگاه قضایی بر اساس قانون، وظایف و تکالیف حساسی را بر عهده دارد و خدمات گسترده ای را نیز ارائه می نماید و بدون کمک و هم افزایی سایر دستگاه ها نمی تواند به نتایج مورد نظر جامعه و حاکمیت دست یابد و بی تردید موفقیت در هر یک از ارکان، موفقیت نظام محسوب می شود و باید با هدف اعتلای نظام تلاش و فعالیت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان کرد: تحول محوری در دستگاه قضایی تحت سه محور مبارزه با فساد ، پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه می باشد و تحقق این سه محور نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها، نهادها و آحاد جامعه است و به همین خاطر بهره گیری از توان و ظرفیت نیروهای انتظامی در راستای دستیابی به اهداف، بسیار اساسی و راهگشا خواهد بود. 

 وی یادآور شد: یکی از وظایف قانونی دستگاه قضایی احیاء حقوق عامه است، اما تحقق این مهم نیازمند مشارکت جمعی است. بحمدالله نیروی انتظامی همیشه یار واقعی دستگاه قضایی در راستای احیاء حقوق عامه است و حضور نیروی انتظامی در بسیاری از حوزه ها بخصوص در بحران ها و حوادث گره گشای مردم بوده و هست و با روحیه انقلابی و جهادی، فراتر از وظایف خود به میدان آمده و یاری رسان مردم و دستگاه های دیگر است.

رییس کل دادگستری استان قزوین اعلام داشت: طبق حدیث منقول از امام صادق(ع) امنیت، عدالت و رفاه سه نیاز مشترک همه انسان ها است و اگرچه سازمان ها و نهادهای متعددی در تحقق امنیت نقش دارند اما نقش نیروی انتظامی گسترده، همه جانبه و فراگیر می باشد. رییس شورای قضایی استان گفت: برقراری امنیت جامعه خط قرمز دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است و بدون شک این دو دستگاه در راستای برقراری امنیت در جامعه و برقراری احساس آرامش و رضایت در میان شهروندان با جدیت هر چه تمام تر با عاملان توزیع و فروش مواد مخدر و هنجار شکنان و کسانی که به هر نحوی بخواهند برای شهروندان ایجاد مزاحمت و قصد اختلال در نظم عمومی را داشته باشند، برخورد قانونی خواهد کرد.

قزوین رکنا سید مرتضی نصری 

کدخبر: 634436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟