به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ"یوسف سپهوند"در قرارگاه نوروزی امام علی(ع) فرماندهی انتظامی استان گفت:هر اندازه که پلیس در سطح جامعه بتواند قدرت عمل خود را در مقابله با جرایم و ناهنجاری ها نشان دهد،زمینه برای گسترش نا امنی کاسته شده و فرایند جرم Crime در حیطه کنترلی مطلوب تر قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد:دستیابی و پایدار سازی احساس امنیت اجتماعی با توجه به موقعیت و جایگاه مهمی که در برنامه ریزی ها دارد، نیازمند مقدمات،زمینه ها و عواملی است که شایسته است مسئولان انتظامی در استان با تدبیر و نگاه کارشناسانه خود، همواره بر اساس آن تصمیم گیری و اولویت بندی کنند.
این مقام ارشد انتظامی دراستان مرکزی در ادامه به مسئولیت های اجتماعی اقشار مختلف اجتماعی در سال اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال تاکید و بیان کرد:تأمین احساس امنیت اجتماعی به منظور مهیا کردن بستر توسعه موزون و همه جانبه در سال اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال،وظیفه مهمی است که سازمان های متولی نظم و امنیت با بهره جستن از سرمایه های اجتماعی باید بستر و زمینه تحقق هر چه بهتر آن را فراهم کنند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:پیمودن مسیر توسعه فرهنگی،اقتصادی و امنیتی به ویژه در استان که به عنوان یکی از مهمترین قطب های اقتصادی کشور مطرح می باشد در سایه همکاری و هماهنگی هدفمند دستگاه ها و نهادها تحقق می یابد و تردیدی نیست که همراستایی مسئولان در این عرصه، تاثیر بسیاری بر بازخورد عملکردها به همراه خواهد داشت .
سرهنگ سپهوند با تاکید بر برنامه ریزی برای پیشگیری از جرایم اولویت دار استان از جمله سرقت Stealing افزود: منظور از پیشگیری،انجام اقداماتی است که موقعیت و امکان ارتکاب جرم را کاهش می دهد با پیش بینی، شناخت و ارزیابی خطر جرم و انجام اقداماتی برای رفع یا تقلیل آن ، می توان خطر وقوع جرم را مدیریت کرد .
وی با اشاره به ضرورت تبدیل نقاط قوت و قابلیت ها به توانمندی های موثر و تمرکز بر فرصت ها در نظارت های کنترلی گفت: با توجه به حساسیت موضوع امنیت که با جان، مال، آبرو و حیثیت مردم و جامعه مرتبط است، انجام امور به صورت دقیق، صحیح، سریع و به موقع، شرط اساسی انجام موفقیت آمیز ماموریت هاست که در ایام نوروزی و با توجه به حجم حضور مسافران نوروزی باید بدان توجه ویژه داشت.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کشف 140 کیلوگرم انواع مواد مخدر Drugs از آغاز طرح نوروزی در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در حدود 399 درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد:‌ کاهش 29 درصدی کشته شدگان حوادث Accidents رانندگی، کاهش 6 درصدی تصادفات جرحی و 16 درصدی تصادفات خسارتی، کاهش 44 درصدی سرقت منزل، کاهش 43 درصدی نزاع های جمعی و  19 درصدی نزاع های فردی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از دیگر دستاوردهای پلیس Police استان ازآغاز طرح نوروزی در سطح استان بوده است.
سرهنگ سپهوند جامعه امن را زیر بنای توسعه پایدار و بسترساز ارتقاء منافع ملی دانست و یادآور شد: فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پیروی از منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مهمترین هدف و راهبرد خود را در ایجاد و همراهی با مردم عزیز استان در تحقق شکوفایی اقتصاد مقاومتی در بستر تولید و اشتغال قرار داده و در این مسیر از هیچگونه تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.
وی در پایان با تاکید بر تلاش مضاعف در ارتقاء امنیت انتظامی و ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی و افزود: آرامش خاطر شهروندان و مسافران نوروزی در استان لازمه همت و تلاش مضاعف کارکنان انتظامی است و تردیدی نیست که پیشگیری از سرقت ها و کاهش تصادفات در این ایام باید در انجام ماموریت های مختلف پلیسی،سرلوحه اقدامات انتظامی قرار گرفته و همچون گذشته با جدیت و قاطعیت تمام دنبال شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253560 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟