،"سردار کیومرث عزیزی" صبح امروز در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان مرکزی با واکاوی ابعاد مختلف نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر"اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اظهار داشت: بی تردید جهت گیری اجرای ماموریت های مختلفپلیس Police استان در سال پیش رو باید به گونه ای باشد کهلنگر در بستر یک برنامه ریزی هدفمند و منسجم حمایت از تولید و اشتغال ملی را در پی داشته باشد.
وی ادامه داد: درسال جاری لازم است تا به منظور حمایت از تولید داخلی و اشتغال، اقدامات مربوط به حوزه مبارزه با قاچاق Contraband کالاو ارز با استفاده از تجارب سال های گذشته و تلاش میدانی و هماهنگی با  سایر دستگاه های مسئول در سطح استان تشدید شده و تمامی پلیس های تخصصی و دیگر رده های اجرایی نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به آخرین آمار سوانح رانندگی در استان مرکزی از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا به امروز گفت: در این بازه زمانی14 نفر در سوانح رانندگی مختلف در استان فوت شده اند که البته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 26 درصدی آمار کشته شدگان حوادث Accidents رانندگی بوده ایم.
سردار عزیزی مشارکت همگانی را بهترین راهبرد مقابله با آسیب های اجتماعی و استقرار امنیت پایدار در جامعه دانست و عنوان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه مستلزم توسعه پایدار فرهنگی، توجه به آموزش های همگانی و نهادینه سازی ارزش های اسلامی است.
این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی با اشاره به انجام ماموریت های مختلف پلیسی در پیشگیری از جرایم و آسیب های مختلف اجتماعی در جامعه بیان کرد: رویکرد پلیس در برخورد با جرایم، همواره رویکردی مبتنی بر پیشگیری و بهره گیری از مشارکت مردمی است.
وی نقش ارتقاء آگاهی های انتظامی، اجتماعی و امنیتی و نیز نهادینه سازی فرهنگ خود کنترلی و قانون Law گرایی در فرهنگ عمومی افراد جامعه در پیشگیری از وقوع جرایم را بسیار مهم دانست و ادامه داد:  نیروی انتظامی با بکارگیری رویکرد جامعه محوری وروی آوردن یه روش های نرم افزاری در تأمین امنیت،در سال های اخیر توانسته است از بسیاری از ظرفیت ها وسرمایه های بالقوه اجتماعی موجود در راستای تولید،حفظ و ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان به خوبی استفاده کند.
سردار عزیزی تبیین رویکردهای افزایش احساس امنیت اجتماعی در ایام تعطیلات نوروز گفت: دقت و توجه به ارتقاء افزایش کیفیت در بخش های انتظامی و ترافیکی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تردیدی نیست که فرماندهان و مدیران باید در ایام نوروزی نیز به مانند گذشته، تمام تلاش خود را در رسیدن به اهداف مورد نظر ماموریتی به کار گیرند.
وی با تاکید بر تقویت گشت های انتظامی در راستای ارتقاء ظرفیت امنیتی طلافروشی ها و بانک ها از سوی پلیس استان در ایام نوروزی اظهار داشت : اشرافیت ،کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای انتظامی با اولویت پیشگیری و برخورد قاطع با ناهنجاری های اجتماعی از جلمه ملزوماتی است که باید در افزایش احساس امنیت اجتماعی در ایام تعطیلات نوروز بدان توجه و تاکید شود.
سردار عزیزی هدف مندی و تعامل واحدهای انتظامی در کیفی سازی ماموریت ها را نیز مورد تاکید قرار داد و اجرای ماموریت ها با رصد و تحلیل روزانه و اتخاذ راهکارهای کاربردی در پیشگیری از جرایم را نیز توسط برنامه ریزان از مولفه های اثربخش در کاهش جرایم دانست.
این مقام ارشد انتظامی استان در پایان با تاکید بر تشدید برخورد پلیس با رانندگان متخلف افزود: طرح تشدید برخورد پلیس با رانندگان متخلف با هدف افزایش ایمنی ترافیکی و آسودگی خاطر رانندگان قانون مدار ، همچنان تا پایان تعطیلات نوروزی از سوی پلیس استان با جدیت تمام در دستور کار قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 253549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟