سرهنگ "مهدی باقری" با اشاره به اجرای طرح ترافیکی نوروز از 26 اسفندماه در سطح استان از به کارگیری بیش از یک هزار نیروی پلیس Police راهور در معابر عمومی و درون شهری استان برای ارائه خدمات مطلوب ترافیکی به شهروندان و مسافران خبر داد. 
وی افزود: تصادفات درون شهری در مازندران از آغاز طرح نوروزی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، گفت: 200 گشت خودرویی و موتوری پلیس برای ارائه خدمات ترافیکی بهتر به مسافران در جاده های شهری مستقر شدند.
سرهنگ باقری با اشاره به ورود میلیونی گردشگران و مسافران در تعطیلات نوروزی و افزایش رفت و آمد خودروها و ترافیک درون و برون شهری در مازندران، افزود: برخورد با تخلفات رانندگی در معابر درون شهری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است. 
وی گفت: برخورد با تخلفات حادثه Incident ساز رانندگی در محورهای درون شهری شامل سرعت غیر مجاز 91 درصد ، کمربند ایمنی 499 درصد ، کلاه ایمنی 100 درصد ، تلفن همراه 16 درصد ، سبقت غیر مجاز 39 درصد و حرکات مارپیچ 855 درصد افزایش داشت.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، گفت: 400 هزار دانش آموز استان در مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان همیاران پلیس در طرح های نوروزی امسال مشارکت دارند.
سرهنگ باقری افزود: با بکارگیری همیار پلیس در درون خودرو و تذکرات آنها ، فرهنگ رانندگی ارتقاء می یابد و در واقع در درون هر خودرو پلیس راهور  وجود دارد.
وی با بیان اینکه ترافیک نوروزی در شهرهای مازندران با 54 دستگاه دوربین کنترل می شود، گفت: 167 دستگاه دوربین دیگر در شهرهای مازندران در حال نصب است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: مسافران قوانین راهنمایی رانندگی شامل گردش به چپ و راست، رعایت فاصله طولی و رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی را دستور کار خود قرار دهند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 253391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟