رویداد بین‌المللی "اردبیل ۲۰۲۳" رونق اقتصادی منطقه را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ فلاحی در نشست هم اندیشی رویداد گردشگری ۲۰۲۳ اظهار داشت:طبق هماهنگی‌های به عمل آمده اهداف میزبانی اردبیل از رویداد بین‌المللی گردشگری ۲۰۲۳ در هفته اردبیل تبیین می‌شود تا این رویداد به صورت همگانی جا بیفتد.

وی با اشاره به اینکه رویداد بین‌المللی گردشگری ۲۰۲۳ فرصتی بزرگ برای معرفی اردبیل در جهان است افزود: باید از این ظرفیت بزرگ برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی استان استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: با حمایت دستگاه‌های اجرایی و مردم استان اردبیل، این استان از رویداد بین‌المللی سربلند در می‌آید که به همین منظور تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد در اردبیل انجام شده است.

وی گفت: در راستای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و آماده‌سازی برای این رویداد اقدامات خوبی انجام شده و چندین هتل پنج ستاره و چهار ستاره در استان در حال راه‌اندازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل ادامه داد: مراکز اقامتی استان اردبیل ۲ هزار و ۵۰۰ تخت رسمی و چندین هتل و آبدرمانی دارد و دارای پیست‌های اسکی و مراکز گردشگری بکر بوده که در این رویداد خدمات گردشگری ارائه کرده است.

فلاحی بیان کرد: استان اردبیل استان پل‌های معلق بوده که پل معلق هیر و مشگین‌شهر آوازه جهانی پیداکرده و این استان به استان گردشگری هیجانی تبدیل شده که دوچرخه هوایی و زیپ لاین نمود این امر است.

وی از راه‌اندازی پارک موج‌های آبی در سرعین خبر داد و گفت: این پروژه بزرگ هم در حال بهره برداری است و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به زندگی عشایری و ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری دشت مغان افزود: در رویداد گردشگری ۲۰۲۳ از شمال تا جنوب استان ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری و فرهنگی معرفی می‌شود.

فلاحی گفت: حضور گردشگران خارجی در استان رشد یافته و در این رویداد نیز بی‌شک شاهد افزایش  حضور گردشگران خارجی خواهیم بود.

وی ادامه داد: میزبانی از رویداد بین‌المللی گردشگری ۲۰۲۳ در رقابت باچند استان به اردبیل داده شده و این فرصت بزرگی برای رونق گردشگری و اقتصادی منطقه است.

 

کدخبر: 804994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟