ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل برای رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های صادراتی استان و معرفی آن به کشورهای هدف گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل برای رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳ در اولویت باشد.

سیدحامد عاملی در نشست برنامه‌ریزی برای استقبال از گردشگران کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ اظهار کرد: باید با هدف‌گذاری دستاوردهایی که از این فرصت مهم اقتصادی و گردشگری برای استان اردبیل حاصل می‌شود را عملیاتی کنیم که در این راستا شناسایی محورهای زیرساختی گردشگری و نیازهای این بخش دارای اولویت بوده و باید در مرحله اول انجام شود.

وی افزود: معرفی استان اردبیل به کشورهای عضو اکو، برندسازی، جذب سرمایه‌گذاران و استخراج روش‌های عملیاتی شدن این اقدامات به‌صورت جزئی مورد تأکید بوده و باید بسته‌های مشترک و متناسب با تقاضای کشورهای مد نظر طراحی و ارائه شود.

استاندار اردبیل گفت: در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور وارد شده و این‌ که سهم استان اردبیل از این تعداد گردشگر چه تعداد بوده، باید مشخص و هدف‌گذاری برای افزایش آن انجام شود.

عاملی ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های صادراتی و کشورهایی که لازم است این ظرفیت‌ها به آن‌ها معرفی شود نیز باید مدنظر کمیته‌های تخصصی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود برخی اشتراکات فرهنگی و زبانی با تعدادی از کشورهای عضو اکو، معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی با استفاده از تعریف رویدادهای مهم فرهنگی برای ایجاد زمینه حضور گردشگران ضروری است.

استاندار اردبیل بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی اکو، توانمندسازی و ارتقای ظرفیت مردمی در تعامل و جذب گردشگران، تولید محتواهای قابل ارائه در سطح بین‌المللی از ظرفیت‌های گردشگری استان و ایجاد ارتباط پایدار و مستمر، از دیگر اقدامات قابل اجرا در دبیرخانه برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر در سال ۲۰۲۳ است.

عاملی گفت: فعال شدن تمامی ۶  کمیته مشخص‌ شده برای حضور گردشگران کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ در اردبیل دارای اهمیت بوده و باید وظایف تخصصی برای هر یک از کمیته‌ها به‌صورت عملیاتی و با جلب همکاری‌های مردمی، حوزه‌های علمی و فرهنگی تعریف شود.

 

کدخبر: 798744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟