حکم جالب قاضی اردبیلی درباره یک خبرنگار ! / علی دایی قهرمان اردبیل !

امین مولاخواه خبرنگار رکنا در استان دارالارشاد اردبیل هستم امروز تقریبا یکسال است که به خانواده بزرگ رکنا پیوسته ام و امروز افتخار این را دارم که با خبرگزاری فعالیت می کنم که دغدغه های اجتماعی جامعه را نشان می دهد و برای مسئولین نیز دغدغه مندی حل مشکلات را هموار می سازد .

رکنا ی اردبیل با پیروی از سیاست های کلان پایگاه خبری رکنا در جهت اطلاع رسانی حوادث و اتفاقات اجتماعی جز به هدف اطلاع رسانی فعالیتی نداشته و امروز استان اردبیل نیز با پیوری همان سایست در جهت اطلاع رسانی و کمک به شناخت ظرفیت ها و شنیدن حرف های مردم توسط مسئولین حرکت می نماید که بخش عمده ای از خبرها را امسال به کمک به افزایش سطح آگاهی مردم در پیشگیری از بیماری کرونا داشته و تقریبا هر روز یک خبر از کرونا را روی خط داشته است .

ابتکاری که اتفاقا بازخوردهایی هم از طرف مخاطبین به همراه داشته و رکنای اردبیل به آن افتخار می کند بحث یادداشت هاست که هم در جمع افراد خاص استانی طرفدار هم داشته است یادداشت های هفته ای رکنا بود که سعی بر بیان دیدگاه هایی که در صورت اجرا یا تکلنگری برای پیشگیری توسط مسئولین بود که تعدادی از آن یادداشت ها را در معرفی عملکرد رکنای استان اردبیل تحریر می نماییم.تیم رکنا در اردبیل از جوانانی تشکیل شده که علاقه مند خبر و عملکرد خود پایگاه خبری رکنا که در هر شهرستانی یک نفر مستقر است و خبرهای و حوادث آن منطقه را در تحریریه رکنا بارگذاری کرده تا در صورت صلاحدید روی خط قرار بگیرد و نمونه ای از بهترین های یکسال بدین شرح مبذول می نماییم.

1-یادداشت ؛ سال ۱۴۰۰ سال تولید ،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها

 

1یادداشت ؛ سال ۱۴۰۰ سال تولید ،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها

شعار دادن یکی از کارهایی است که می توانید انرژی بخش باشد یعنی روحیه و انگیزه ای مضاعف برای جامعه تزریق نماید ،چنانچه حتی یک کارگاه کوچک یا یک مغازه کوچک نیز برای خدمت بیشتر یا پیشرفت و حتی تبلیغ بهتر برای کسب و کار خود شعارهای کوتاه و پرمعنی می دهد .

اولین معنی شعار گویی در فروشگاه های کوچک که روی فاکتور ها بیشتر دیده ایم همیشه حق با مشتری است این در واقع یک شعار ساده است ولی در واقع دو معنی مهم دارد اولی  اینکه ما آماده خدمت هستیم و دیگری اینکه مشتری می تواند براحتی از ما خرید کند.

حالا شعارها می تواند از مغازه ها به کارگاه ها و حتی دیگر نهاد های خدمت رسان نیز با عنوان منشور سازمانی یا حتی یک حرکت انقلابی نیز ختم شود پس براحتی می توان گفت که نیروی معنوی قدرتمندی است که در حرکت و پیشرفت بشر نقش عمده ای دارد.

بعد از این مقدمه به نقش  شعارهای سالیانه ای که مقام معظم رهبری بر روی سالها می گذارد می رسیم که موضوع یادداشت ما خواهد بود .مقام معظم رهبری همه ساله نام سالها را بر مبنای مشکلات پیش روی کشور در طول سال و راه های حل آن را در سالهای گذشته نامگذاری می کند که نکته مهم این نامگذاری ها را بر تکیه ایشان به تولید و اهمیت بخش خصوصی باید درک کرد .

2-آبگرم های معدنی قره سو و ساری سو در اسارت بخش خصوصی !

آبگرم های معدنی قره سو و ساری سو در اسارت بخش خصوصی !

آبگرم های معدنی قره سو و ساری سو در اسارت بخش خصوصی است و با امسال می شود یک ربع قرن که کسی توان آزادی این دو چشمه کم نظیر درمانی کشور را از بند دو شرکت طلایه داران و شرکت توسعه گردشگری ایران را ندارد .

با توجه به اهمیت ساخت این پروژه برای شهر سرعین و استقرار این مجموعه در مرکز شهر و همچنین اهمیت مضاعف این مجموعه به دلیل از بین بردن دو آبگرم معدنی قره سو که به عنوان تنها آبگرم اعصاب شمالغرب کشور و همچنین آبگرم ساری سو که با دمای خاصی که داشت کلیه درمان عروضی بدن را مداوا می نمود و امروز باعث ایجاد یک چهره زننده در مرکز شهر و همچنین صدمات جبران ناپذیری که برای کسبه شهر وارد نموده است شایسته نیست که به این شکل رها شده و به عنوان یک غده سرطانی غیر قابل حل از طرف دولت ها باشد .

این پروژه قرار شد به بخش خصوصی واگذار شده و مجددا در پیگیری های جدی مسئولین شهرستان سرعین قرار گرفت.

3-  مردم اردبیل علی دایی را قهرمان خود می دانند  

مردم اردبیل علی دایی را قهرمان خود می دانند

بدون شک آرزوی هر ورزشکاری در اردبیل است که یک مجموعه کمژ ورزشی با نام دایی در این استان احداث شود چرا که فقط برند علی دایی اعتبار بی مثالی را برای ورزش اردبیل خواهد داشت .

در اردبیل هر مغازه ای را که نگاه می کنید عکس علی دایی را حتما خواهید دید این یعنی علاقه مردم به قهرمان و آقای گل جهان تمام اهالی استان نیز بابت داشتن ایشان به خود می بالد.

این گزارش محبوبیت علی دایی در اردبیل را به صورت میدانی و گزارش های مردمی از میدان میوه تا رستوران های شهری اردبیل و دیگر شهرهای اردبیل نشان می دهد

و مهمترین جمله این گزارش : علی دایی رکورد قلب ما رو زده دیگه مهم نیست چه کسی رکوردش بزن!

4-. نگاهی به دستاورد‌های ۴۳ ساله انقلاب اسلامی در استان اردبیل

-. نگاهی به دستاورد‌های ۴۳ ساله انقلاب اسلامی در استان اردبیل

دستاورد‌های ارزشمند و مقدس انقلاب اسلامی هم اکنون اردبیل را در جاده رشد و شکوفایی قرار داده و بر کسی پوشیده نیست که بعد از انقلاب توجه ویژه‌ای به شکوفایی و عمران و آبادانی استان اردبیل شده و حرکت‌های ارزشمند در راستای افزایش رفاه عمومی در جای جای استان رقم خورده است.

این جهش قابل توجه در تمامی زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، خدماتی و رفاهی در این استان دیده می‌شود که در طول تاریخ بی‌نظیر است و در حقیقت مقایسه دو دوره قبل و بعد از انقلاب اجحاف بزرگی در حق انقلاب است، چرا که نظام مقدس انقلاب اسلامی تاثیرات بسیار ارزشمندی در جامعه گذاشته که عظمت و دستاورد‌های آن بر همگان واضح و آشکار است.

5-در پی بارش برف در اردبیل ؛ مشکلات بارش سنگین برف و یخبندان در اردبیل

در پی بارش برف در اردبیل ؛ مشکلات بارش سنگین برف و یخبندان در اردبیل

در حالی که چهار روز از بارش برف در استان می‌گذرد، و برف رخت سفید بر تن اردبیل کرده و منظره بسیار زیبایی را به استان بخشیده است، با این همه در بسیاری از محلات و کوچه‌ها راه‌ها و مسیر‌ها بسته شده و اختلالاتی در این زمینه پیش آمده است.

این در شرایطی است که بسیاری از راه‌های روستایی نیز به صورت کامل مسدود شده و راهداران درصدد باز کردن راه‌ها هستند تا در اسرع وقت شرایط را به وضعیت عادی برگردانند تا مردم بتوانند به کار‌های عادی خود برگردند و روال عادی زندگی را طی کنند.

6- آتش سوزی ساختمان ۷ طبقه اردبیل مهار شد

آتش سوزی ساختمان ۷ طبقه اردبیل مهار شد

ساختمان ۷ طبقه در شهرک حافظ اردبیل طعمه حریق شده بود که با حضور به موقع ماموران آتش نشانی، این آتش سوزی خاموش شد.

براساس اعلام مرکز فوریتهای پزشکی استان در این حادثه دو نفر مصدوم شده بودند که سرپایی مداوا شدند.

 حضور کارکنان اورژانس ۱۱۵ در اولین لحظات وقوع حادثه آتش سوزی در خیابان حافظ اردبیل

در اولین لحظات وقوع حادثه آتش سوزی در مجتمع تجاری در خیابان حافظ اردبیل، دو دستگاه آمبولانس فوریت های پزشکی در محل حادثه مستقر و در حال خدمت رسانی می باشند. تاکنون دو نفر مصدوم این حادثه بصورت سرپایی تحت مداوا و درمان قرار گرفته اند.

7-رای جالب دادگستری پارس آباد به شکایت از خبرنگار این شهرستان /انتقاد حق رسانه است

رای جالب دادگستری پارس آباد به شکایت از خبرنگار این شهرستان

قرار منع تعقیب خبرنگار و مدیرمسئول آران مغان که پس از گزارش انتقاد مردمی با شکایت توزیع نیروی برق استان اردبیل (مدیریت برق مغان)، مواجه شده بود از سوی شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد صادر شد.

در این شعبه پس از بررسی دقیق شکایت انجام شده از مدیرمسئول آران‌مغان، دادیار شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب پارس آباد طرح این شکایت را فاقد نشر اکاذیب دانسته، و انتقاد و مطالبه گری را حق یک شهروند و از حقوق رسانه ها اعلام کرد.

8-کندی تغییرات مدیریتی یا بلاتکلیفی ادارات؟

کندی تغییرات مدیریتی یا بلاتکلیفی ادارات؟

در روزهای اخیر خبری منتسب به آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل منتشر گردید که حاکی از گلایه ایشان از کند بودن روند تعیین تکلیف مدیران و انتقاد از مدیریت ارشد استان به دلیل معلق، آویزان و بلاتکلیف بودن استان و ادارت بود.

در این ارتباط سوال مهمی قابل طرح است: آیا در مقایسه با ادوار گذشته، تغییر مدیران و یا به نوعی تعیین تکلیف آنها با آغاز فعالیت دولت جدید کند شده است یا بلاتکلیفی و رها شدن ادارات توسط مدیران، این روند را کند نشان می دهد؟

در این یادداشت نویسنده با هدف طولانی بودن زمان انتصابات قلم فرسایی کرده است و اینکه مسئولین باید با برنامه نفراتی را پای کار بگمارند که آینده شهرستان را به گونه ای رقم بزنند که مشکلات استانی که سالهاست در آمارهای اشتغال و سرمایه گذاری رتبه خوبی در کشور ندارد نشان داده است 

9-مدیران استان خودشان مانع تولید نباشند

-مدیران استان خودشان مانع تولید نباشند

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل در بازدید از روند اجرایی مجموعه کارخانه حیران آلوارس گفت: به جهت حمایت از مجموعه هایی که می توانند باعث ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان شوند هر گونه حمایت های لازم را انجام خواهم داد

وی تاکید کرد: پروژه حیران در 4 فاز قرار است آب معدنی،آبمیوه،چیپس و دلستر تولید کند و این یعنی کارآفرینی که به جای انباشت مال در بانک ها به فکر ادای دین و عزت جامعه خود تلاش می کند جای حمایت و تشکر دارد .

امام جمعه اردبیل از مسئولین استان نیز خواستند تا حمایت های خود را از مجموعه های اشتغال آفرین انجام داده ضمن تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال 1400 زمینه ایجاد اشتغال جوانان را فراهم کنند

وی تاکید کرد : مسئولین به جای مانع زایی برای سرمایه گزاران بخش خصوصی برای رفع موانع اقدام کنند چرا که ایجاد چنین کارخانه هایی که در زمینه تولید کمک میکند عین عبادت و کمک به مساجد است.

10-واکسیناسیون بیش از ۱۹ هزار عشایر علیه کرونا

واکسیناسیون بیش از ۱۹ هزار عشایر علیه کرونا

مدیرکل امور عشایر استان گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون عشایر برای مقابله و جلوگیری از ویروس کرونا ۲۸/۶ درصد از جمعیت عشایر استان اردبیل به تعداد ۱۹۰۷۲ نفر واکسینه شدند.

کدخبر: 771432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟