کفتگوی میترا حجار با مادری که قاتل فرزندش را با شرط ترک اعتیاد بخشید + عکس

"به قاتل پسرم گفتم خیلی مردی؛ خوشحالم که اعتیادت را کنار گذاشتی و به جامعه بازگشتی. پسرم امیر (مقتول) قبلاً اعتیاد داشت اما پاک شد. روز حادثه به درخواست پدر متهم، رفته بود خانه آنها، متهم را به کمپ ببرد و زندگی‌اش را نجات دهد، اما به دست او کشته شد. من تصمیم گرفتم مثل امیر رفتار کنم؛ اینکه یک زندگی را نجات دهم."
این حادثه برای شما یک نشانه است؟
"یک امتحان است و فرزند من امانت خدا دست من بود. خدا تعیین کرد که آن روز (روز قتل) آخرین روز زندگی امیر باشد. با این وصف حالا چرا من انتقام بگیرم؟"
تنها شرط شما همان ترک اعتیاد بود؟ یعنی دیه دریافت نکردید؟
"دنیا چرک کف دست است. الان دیه ٢٢٠ میلیون تومان است و این پول کمی نیست. اما من تنها شرطم همان ترک اعتیاد بود. من با خدا معامله کردم. او بین بنده‌هایش فرقی نمی‌گذارد، چشمداشتی ندارد و به همه کمک می‌کند.
وقتی خویشاوندانم فهمیدند، گفتند می‌خواهی او را به خاطر کاری که کرده تشویق کنی، گفتم «نه من می‌خواهم او را تشویق کنم تا به زندگی سالم برگردد."
چگونه راضی‌شان کردید؟
به پسرهایم گفتم اگر سعید (متهم) تنها معتاد این مملکت بود، خودم تا پای اعدامش می‌رفتم و زیر صندلی را می‌زدم اما مگر او تنها معتادی است که می‌شناسیم؟ آیا وقتی راحت می‌بینیم که در خیابان‌ها مواد خرید و فروش می‌کنند، می‌توان مطمئن بود که اعدام متهم، کار درستی است؟ به پسرهایم گفتم آخر کار ما در این پرونده آشتی است، پس چقدر لذت دارد همان اول آشتی کنیم. چرا با طول دادنش، خاطرات تلخ را زنده کنیم؟ به آنها گفتم باید از متهم حمایت کرد تا ترک کند و به زندگی برگردد تا کار برادرشان که برای نجات او رفته بود، هدر نرود."
و متهم شرط شما را به جا آورد و آزاد شد. وقتی خبر ترک اعتیاد او را شنیدید چه احساسی داشتید؟
"خیلی خوشحال شدم. در دادگاه که او را دیدم، گفتم خیلی مردی؛ فکر کن تازه از مادر متولد شده‌ای. به جامعه نشان بده که اگر تا دیروز فرد معتادی بودی، امروز اما پاک شده‌ای و می‌توانی کارهای خوبی انجام دهی. تو هم هرازچندگاهی با من تماس بگیر و از احوالاتت بگو؛ اینکه چه مدت است پاک مانده‌ای.
از او می‌خواهم که با پاک ماندن، بگذارد من و پسرم در آرامش باشیم. بگذارد ببینم که بخششم بی‌نتیجه نبوده و کار پسرم به سرانجام رسیده. او با پاک ماندنش می‌تواند دینش را به پسرم ادا کند. از خدا می‌خواهم به او سلامتی بدهد، کمکش کند همیشه پاک بماند و هیچ‌وقت دوباره، زندگی بدش در گذشته را به ذهنش نیاورد. فرزند خوبی برای والدینش باشد و شوهر و پدر خوبی.

کدخبر: 75522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟