بازیگر نامدار ایرانی که آرزوی بازگشت به سینما را دارد +عکس

«آقای بازیگر سینمای ایران» افزود: در طول دوران فعالیتم در سینما وقتی قرار بوده نقشی را در فیلم ی ایفا کنم اول از خداوند خواسته ام که اگر آن کار خوب است بتوانم در آن حضور داشته باشم و اگر حضور در آن فیلم به نفع من نیست شرایط فراهم نشود تا در آن فیلم بازی کنم و خوشبختانه خداوند همیشه یار و یاور من بوده و شرایط به گونه ای پیش رفته که اینک هیچ گونه پشیمانی برای حضور در یک فیلم ندارم.
وی ادامه داد: من به مردم میهنم عشق می ورزم و به طور قطع این را عنوان می کنم که تاکنون در زندگی ام هرکاری را که انجام داده ام برای آن ها بوده و مردم را همواره جزئی از زندگی کاری و حرفه ای خود دانسته ام و امیدوارم که آن ها هم از من راضی باشند؛ سعی من همیشه بر این بوده که مردم مرا باور کنند و جزئی از خود بدانند و خوشبختانه این اتفاق افتاده و من بازخوردهای بسیار خوبی از مردم عزیز کشورم گرفته ام که روحیه ام را به شدت مثبت کرده است.
بازیگر فیلم های سینمایی «هامون» و «راه آبی ابریشم» خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر که به دلیل کهولت سن و بیماری نتوانسته ام در سینما حضور پررنگی داشته باشم باعث شده تا دلم برای سینما تنگ شود و آرزو دارم شرایطی مهیا شود تا مجدداً بتوانم در سینما حضور پیدا کنم.
انتظامی در بخش دیگری از این گفتگو خطاب به جوانان علاقمند که آرزوی حضور در سینما را دارند اظهار داشت: آینده سینمای ایران از آن جوانان است و من برای یکایک آن ها آرزوی توفیق دارم اما به همگی آن ها توصیه می کنم که با دانش و مطالعه وارد سینما شوند و انتخاب های خوبی در سینما داشته باشند تا بتوانند سال ها در سینما ماندگار شده و برای سینمای ایران افتخارآفرینی در سطح جهانی کسب کنند.
بازیگر فیلم های سینمایی «کمال الملک» و «روز واقعه» ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که باید جوانان علاقمند به سینما به آن توجه داشته باشند این است که از ابتدا باید تکلیف شان را با خودشان روشن کنند؛ جوانان اگر می خواهند در سینما ماندگار شوند باید تحصیلات مرتبط با سینما داشته باشند و در پی آن باشند که تحصیلات شان را در عالی ترین سطح ممکن به پایان برسانند تا بتوانند با آگاهی و خرد از حضور در سینما لذت ببرند در غیر صورت با توجه به پیشرفت تکنولوژی و آکادمیک شدن سینما تنها زمان شان در سینما هدر خواهد شد.
وی تأکید کرد: تماشاگر امروز سینما تماشاگری بسیار فهیم و باشعور است و نسبت به همه چیز آگاهی بسیار دارد و از این رو بایستی فعالان سینما و تلویزیون بر اساس دانش و خرد تماشاگران مبادرت به ساخت فیلم کنند در غیر صورت فیلم های آن ها نخواهد توانست نظرات مردم را جلب کند و مردم از آن ها بری خواهند شد.
وی ادامه داد: امیدوارم روزی در سینمای ایران برسد که تمام دست اندرکاران سینما تحقیق و مطالعه را سرمشق انجام کارهای شان قرار دهند و بی مطالعه و تحقیق هیچ سینماگری حاضر به فعالیت در سینما نشود.
این هنرمند مطرح و پرآوازه کشور در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: از تمامی مردمی که همواره حال مرا جویا می شوند سپاسگذارم و امیدوارم که بتوانم محبت های شان را جبران کنم؛ همچنین روز ملی سینما را به تمامی اهالی شریف و نجیب سینمای ایران صمیمانه شادباش می گویم.
عزت‌ الله انتظامی (زاده ۳۱ خرداد ۱۳۰۳ در سنگلج تهران) بازیگر پر سابقهٔ تئاتر و سینما، مشهور به «آقای بازیگر» سینمای ایران است.
عزت‌ الله انتظامی ۳۱ خرداد سال ۱۳۰۳ در محلۀ سنگلج تهران متولد شد. وی پس از گذراندن دوره تحصیلات مقدماتی، وارد هنرستان صنعتی تهران شد و در رشته برق به تحصیل پرداخت. در سال ۱۳۲۶ وارد عرصه هنر گردید و با اندک دست مایه‌های هنر نمایش و تئاتر به آلمان سفر کرد و در شهر هانوفر آلمان وارد یک مدرسه شبانه آموزش سینما و تئاتر گردید. وی پدر مجید انتظامی آهنگ‌ساز و نوازنده معروف است. او در سال ۱۳۴۸ با گاو ساخته داریوش مهرجویی وارد عرصه حرفه‌ای سینما شد. بازی‌های او در دیگر آثار مهرجویی همچون آقای هالو، دایره مینا، پستچی، اجاره‌نشین‌ها، هامون و بانو باعث بروز توانایی‌های بسیار او شد. انتظامی علاوه بر نقش‌آفرینی در آثار مهرجویی، در فیلم‌های کارگردانان مطرح دیگری چون علی حاتمی، مسعود کیمیایی و محسن مخملباف نیز بازی کرده است.
او در فیلم مستند عشق‌پرداز به کارگردانی محمد هادی کاویانی در کنار محمود فرشچیان حضور داشته است. انتظامی پس از انقلاب و به خصوص در دهه شصت در انواع و اقسام نقش‌ها به بهترین نحو ممکن ظاهر شد. بازی او در فیلم‌های حاجی واشنگتن، اجاره نشین‌ها، گراند سینما، هامون، بانو، گاو، ستارخان، صادق کرده، خانه خلوت، ناصرالدین شاه اکتور سینما، روز فرشته، روسری آبی، دیوانه از قفس پرید، خانه‌ای روی آب و راه آبی ابریشم اوج هنرنمائی او و فیلم‌های ماندگار او در کارنامه سینمائی اش است. او در گاوخونی دومین همکاری اش با بهروز افخمی را تجربه کرد و جائی برای زندگی چهارمین تجربه اش با محمدرضا بزرگ نیا بود. او برای اولین بار با مسعود کیمیایی یکی از کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران و در سن ۷۹ سالگی در فیلم حکم همکاری کرد. شاید نقش «رضا» در فیلم حکم یک دن کورلئونه باشد. فیلمی که شاید حال و هوای پدرخوانده را برایمان زنده کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


اخبار زیر را از دست ندهید:

صحنه باور نکردنی از یک دختر در جنگل تاریک

فیلم گفتگو با 2 جوان شهرستانی که پولدار شدن را از پارک دانشجو شروع کردند + تصاویر

ماجرای کتک خوردن شاهین از سوی مهتاب و دختر خاله اش / این جوان دختر خاله ها را به خارج از شهر برده بود که ...

سلفی الناز حبیبی با مرد دوست داشتنی در حال تهرانگردی +عکس

سلفی دیدنی سوپراستار زن سینمای ایران با کامران تفتی ! +عکس

کدخبر: 224561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟