رابطه جالب قیصر و فروشنده! +عکس

دیگر وجه مقایسه این دو فیلم که البته از سوی مخالفان مورد استفاده ابزاری قرار گرفته، مضمون این دو فیلم است. مخالفان ایدئولوژیک فیلم اصغر فرهادی- که اگر واقعاً با مضمون فیلم مشکل داشته باشند-، اینکه در «فروشنده» مفهوم غیرت خدشه دار شده و از نظر آنان کاراکتر مرد فیلم در مقابل حادثه رخ داده، بی غیرتی به خرج می دهد، برایشان غیرقابل قبول است.
این گروه معتقدند در حالی که «قیصر» با بازی بهروز وثوقی در مقابل هتک حرمت برادران آب منگل اقدام به اعاده حیثیت کرد و غیرتمند ظاهر شد، «عماد» با بازی شهاب حسینی نمی تواند مصداق خوبی برای مرد ایرانی باشد. از نظر این گروه احتمالاً اصغر فرهادی باید یک چاقو یا اسلحه دست عماد می داد تا مجرم را سلاخی کند یا دست کم به دست قانون بسپارد. عمده ایراد مخالفان فیلم فرهادی هم بر همین مدار می چرخد و فیلم «قیصر» را به عنوان نمادی شاخص از سینمای اعتراضی بر سر «فروشنده» می کوبند.
با این حال مردم گوششان چندان به این حرف ها بدهکار نیست و برای فیلمی که تبلیغات تلویزیونی ندارد و در ماهواره هم آنونسی از آن پخش نمی شود، از دل و جان مایه گذاشته اند. از سحرخیزی برای حضور در اکران ۴۵/۶ صبح گرفته تا نیمه های شب سالن های «فروشنده» همیشه با صندلی های مملو از تماشاگر به استقبال فیلم رفته اند.
انتظار می رود پس از رقم ۲۵۰ میلیونی چهارشنبه و ۶۰۲ میلیونی پنجشنبه، جمعه شب گذشته توانسته باشد فروش خود را از مرز یک میلیارد عبور دهد. در این صورت ساخته فرهادی تنها فیلمی در سینمای ایران لقب می گیرد که تنها در سه روز توانسته به باشگاه میلیاردی ها بپیوندد. البته همین فروش ۲۵۰ میلیونی چهارشنبه گذشته هم باعث شد «فروشنده» رکورد فروش روز اول یک فیلم در تاریخ سینمای ایران را بشکند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟