پرده از راز زندگی شقایق فراهانی می افتد +عکس

اوجی که یکی از تهیه‌کنندگان اثر است در گفت‌وگویی از به پایان فیلم‌برداری این اثر تا حدود دو هفته دیگر خبر می‌دهد و با توجه به ترکیب بازیگران این فیلم که به سریال‌های تلویزیونی نزدیک است، حضور سوپراستارها را دلیلی بر فروش فیلم‌های سینمایی نمی‌داند.با توجه به این‌که روند گرفتن پروانه ساخت «نیمکت» کمی با تاخیر روبرو بوده است، از مجید اوجی دراین‌باره می‌پرسیم که این‌طور پاسخ می‌دهد: «اواخر بهمن‌ماه بود که فیلم ‌نامه را به شورای پروانه ساخت ارائه کردیم و چند نکته‌ای در جلسات مطرح شد که آن‌ها را برطرف کردیم. البته در کشور ما پنج‌شنبه‌ها و ماه اسفند همه‌چیز تعطیل است و بخشی از فروردین هم اوضاع به همین منوال بود تا این‌که اواخر فروردین در دومین یا سومین جلسه پروانه ساخت صادر شد. پس از آن هم 28 اردیبهشت پروژه وارد پیش‌تولید شد و بعد از ماه رمضان (اواخر تیر) هم وارد تولید شدیم.»
البته آن‌طور که اوجی توضیح می‌دهد تهیه‌کننده اصلی اثر ابراهیم اصغری است که پروانه ساخت با نام او صادر شده، اما خود اوجی نیز در کنار اصغری حضور دارد، البته سرمایه‌گذاری این اثر نیز برعهده محمدعلی تفکر است که اوجی نیز کمی از آن را تامین کرده است.
از این تهیه‌کننده می‌پرسیم با توجه به این‌که ترکیب بازیگران این فیلم سینمایی شباهت بسیاری به ترکیب آثار تلویزیونی دارد، چقدر به فروش آن امیدوار است که می‌گوید: «برای بازیگران این مجموعه بیشتر بازیگرانی را در نظر گرفتیم که به نقش می‌خورند، شقایق فراهانی بیشتر یک چهره سینمایی است و نقش اصلی را نیز بر عهده دارد، در کنار او ماه‌چهره خلیلی نیز حضور دارد که آثار شاخص سینمایی را در کارنامه دارد و در چند سریال الف ویژه نیز حضور داشته است. برای مثال سام نوری نیز از میان 50 بازیگر برای این نقش انتخاب شده‌ و واقعا هم نقش با حضور او به خوبی درآمده است.»
اوجی ادامه می‌دهد: «البته نظر شخصی من این است که بازیگر سینما و تلویزیون چندان مطرح نیست چون بازیگری یک حرفه است و حضور در هیچ‌کدام از این حوزه‌ها هم را نفی نمی‌کند. از طرف دیگر فکر می‌کنم سینمای ما به جایی رسیده است که دیگر مردم یک فیلم را به خاطر بازیگرانش نمی‌بینند بلکه خود فیلم است که می‌تواند مخاطب جذب کند. فیلم‌هایی هستند که سوپراستارهای سینمایی در آن‌ها حضور دارند و گاهی با وجود 4 یا 5 بازیگر سرشناس فیلم نفروخته است، از آن طرف هم فیلم‌های دیگری هستند که بدون این شرایط فروش بسیار خوبی دارند.»
این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که سال‌ها همکاری با تلویزیون باعث شده او فروش یک اثر را ملاک قرار ندهد، می‌گوید:‌ «در این‌ سال‌ها یاد گرفته‌ام به فکر اثرم باشم، چون همیشه تلویزیون حضور داشته و هزینه را تامین می‌کرده است، این‌جا هم ما برای فیلم‌مان فکر کردیم باید کاری بسازیم که قابل دفاع باشد و اول از همه خودمان را راضی کند، نه این‌که به این فکر کنیم که کدام بازیگر را بیاوریم تا کارمان بفروشد. اگر قرار بود این‌طور فکر کنیم که به سراغ ساخت‌وساز می‌رفتیم چون بازگشت سرمایه در آن کار قطعی است، اما ما نیامدیم تجارت کنیم بلکه آمده‌ایم فیلمی بسازیم که مردم دوست داشته باشند.»
به گفته او فیلم‌برداری «نیمکت» 10 تا 15 روز دیگر به پایان خواهد رسید و احتمال دارد که اولین رونمایی آن در جشنواره فجر امسال باشد. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی نویسنده‌ای را روایت می‌کند که در حین نوشتن آخرین رمان خود پرده از حقایق زندگی‌اش برداشته می‌شود، حقایقی که او هیچگاه تصورش را نیز نمی‌توانست بکند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 192188 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟