دستگیری عامل اسیدپاشی به 2 دختردر آرایشگاه زنانه

ساعت 7غروب شنبه هشتم اسفندماه امسال، اسید پاشی‌ای در کوچه بوعلی سینای سمنان رخ داد و دو دختر به نام‌های فریبا و نازنین صدمه دیدند.

وقتی ساکنان منطقه با شنیدن فریادهای دلخراش زنانه به کوچه ریختند، صاحب نانوایی نزدیک آرایشگاه که زودتر از دیگران متوجه این اتفاق شوم شده بود، پلیس و اورژانس را خبر کرد.

با رسیدن تیم امداد و نجات سمنان، دو زخمی حادثه بلافاصله به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند و با حضور معاونان دادستان و بازپرس شعبه اول دادسرا و همچنین تیم تحقیق پلیس، بررسی‌های تخصصی آغاز شد. به گفته دو قربانی حادثه که تنها شاهد این سناریوی تلخ بودند، مرد اسیدپاش که از قبل یکی از دختران را می‌شناخت درحالی که ظاهر خود را پوشانده بود زنگ آرایشگاه را به صدا درمی‌آورد و پس از باز شدن در توسط فریبای 20 ساله با او درگیر می‌شود.

با توجه به اینکه این مرد با دختر جوان مشکل داشته او را تهدید به اسیدپاشی می‌کند و هنوز اسیدپاشی نکرده بود که با دخالت نازنین در این درگیری ظرف حاوی مایع اسید روی زمین افتاده و با پاشیده شدن اسید بر بدن دو دختر به آنها آسیب می‌رساند. در این بین فریبا با افتادن روی زمین و اسیدهای روان روی سطح آرایشگاه آسیب بیشتری می‌بیند. مرد اسیدپاش که پس از این اتفاق قصد فرار داشته از هراس به دام افتادن لنگه کفشش را نیز جا گذاشته و با موتورش فرار می‌کند.

بازداشت مرد اسید پاش

ماموران پلیس آگاهی سمنان و کلانتری 11 شهدا همزمان به ردیابی‌های تخصصی مرد اسید پاش که علی اصغر نام دارد پرداختند و از آنجایی که وی خانه‌ای برای زندگی نداشت و هر شب را در محله‌ای می‌گذراند، دستگیری مرد اسید پاش که خود نیز از ناحیه دست و چشم چپ آسیب جدی دیده و اسید سوخته شده است یک هفته طول کشید تا اینکه ساعت 21 شب پنج شنبه 13 اسفندماه در پاتوقی واقع در جنوب سمنان به دام افتاد.

سردار روح‌الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان در این خصوص گفت: پس از اسید پاشی به دو دختر در آرایشگاه زنانه، تیم‌های پلیسی خیلی زود وارد عمل شدند و ساعتی بعد توانستند این مرد که علی اصغر نام داشته و 36 ساله است را شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بررسی‌ها نشان داد که مرد اسید پاش معتاد واهل یکی از استان‌های شرقی کشور است. از سوی دیگر تجسس‌ها مشخص کرد علی اصغر خانه‌ای ندارد و هرشب در یک پاتوق حضور دارد. از این رو ردیابی مخفیگاه مرد اسید پاش با دشواری مواجه شد تا اینکه یک هفته تلاش شبانه روزی نتیجه داد و مرد اسید پاش در جنوب شهر سمنان غافلگیر و دستگیر شد.

سردار قاسمی در پایان گفت: این مرد معتاد که خود نیز در اسید پاشی صدمه دیده، پذیرفت که نقشه سرقت طلاهای زنان در آرایشگاه را داشته و اسید را برای ترساندن طعمه‌هایش با خود همراه برده بود که در درگیری با دو دختر اسید پاشی صورت گرفته و وی بدون اینکه بتواند سرقتی انجام دهد با دست و چشم اسید سوخته گریخته است.

کدخبر: 41789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟