کلاهبرداری با آگهی فروش اجناس ارزان قیمت

در پی مراجعه فردی مبنی بر کلاهبرداری 60 میلیون ریالی در اینترنت پرونده‌ای در این خصوص در پلیس فتا تشکیل شد.
در بررسی‌ها مشخص شد شاکی با مشاهده یک کالای تبلیغاتی در ‌سایت اینترنتی با توجه به اختلاف قیمت قابل توجه این کالا با نرخ بازار ‌ترغیب به خریدار‌ کالا می‌شود.به دنبال این انتخاب، شاکی با فروشنده تماس گرفته و فروشنده نیز جهت پیش پرداخت نصف مبلغ را از نام برده درخواست می‌کند و شاکی نیز مبلغ را به حساب وی واریز می‌کند.
‌در مرحله بعد یک نفر به عنوان راننده کامیون با شاکی تماس گرفته و می‌گوید که کالای وی بارگیری شده اما به دلیل عدم پرداخت کامل وجه کالا فروشنده قصد استرداد کالا را دارد بنابراین شاکی به دلیل از دست ندادن این کالا مابقی وجه را نیز به حساب آنها واریز می‌کند.
با اعلام این شکایت، کارشناسان پلیس فتا ‌با استفاده از امکانات فنی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند. عامل این کلاهبرداری با توجه به مستندات موجود به این عمل اعتراف کرد.
سرهنگ ‌کامبیز اسماعیلی، رئیس پلیس فتا استان کرمان در این خصوص گفت: هیچ وقت به فروشندگانی که در فضای به عنوان ودیعه مبلغی را درخواست میکنند اعتماد نکنید و حتما دقت داشته باشید که با فروشنده به صورت حضوری ملاقات کنید و مبلغ را پس از رویت کالا و مطمئن شدن از سلامت آن پرداخت کنید.‌‌ هرگز قبل از دریافت کالا وجه را به حساب فروشنده واریز نکنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟