دختر 16 ساله قربانی تعصب 15 زن ومرد / جسد این دختر را نیز سوزاندند + عکس

دختر 16 ساله پاکستانی به دلیل کمک به فرار دوستش به همراه معشوقه خود از سوی بزرگان قبیله اش محکوم به مرگ شد. این قبیله پاکستانی قربانی را به زور وادار به استعمال مواد مخدر کردند و پس از خفه کردن این دختر نوجوان جسدش را به آتش کشیدند.

پلیس به دنبال اجرای حکم غیرقانونی برای قربانی، 15 نفر از اعضای شورای قبیله ای این روستا واقع در شمال غربی پاکستان را بازداشت کرده است.

جز افراد دستگیر شده مادر و برادر قربانی به اتهام حمایت از قتل دخترشان نیز در بازداشت بسر می برند. اعضای این روستا بر قتل این دختر برچسب "قتل ناموسی" زدند و اجرای این حکم را حق مسلم خود دانستند. طبق گزارش پلیس زوج عاشق به کمک این دختر 16 ساله موفق به فرار شده اند.

جرگه و شوراهای محلی اغلب در مناطق شمال غربی پاکستان مسائل این چنینی را با روش مرسوم در قبیله شان حل می کنند که اجرای حکم از سوی آنها توسط دولت پاکستان قانونی محسوب نمی شود.

صدها نفر از زنان توسط بستگان خود در پاکستان هر سال به بهانه دفاع از «ناموس» خانواده به قتل می رسند و تعداد انگشت شماری هستند که بتوانند در این موارد از مرگ نجات پیدا کنند. به رغم تلاش فعالان حقوق زنان در خصوص اصلاح قوانین، همچنان شاهد مرگ بی شماری از زنان پاکستان هستیم.

برای مشاهده فیلم این خبر کلیک کنید

کدخبر: 74216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟