روزی که موبایل‌قاپ‌ها به جان هم افتادند

زن جوانی اوایل آذر امسال در تماس با پلیس از سرقت تلفن همراهش توسط یک سارق جوان خبر داد.

با حضور ماموران کلانتری 114 غیاثی در محل سرقت در میدان خراسان، زن جوان در شکایتش مدعی شد دقایقی قبل در ایستگاه منتظر اتوبوس بودم که پسر جوانی سوار بر موتوسیکلت به من نزدیک شد و پس از سرقت تلفن همراهم فرار کرد.
مأموران تحقیقات را بر روی سرقت‌های مشابه در منطقه متمرکز کرده بودند، در حالی که هیچ سرنخی از سارقان تلفن همراه در دست نبود، اواخر دی، نزاع خونین چند پسر جوان در میدان خراسان به ماموران گزارش شد.
ماموران با حضور در محل با پسر 21 ساله‌ای که از ناحیه کتف با ضربه چاقو مجروح شده بود، روبرو شدند.
میلاد، پسرجوان در مورد علت مجروحیتش به ماموران گفت: در حال رفتن به خانه بودم که دو پسر جوان سد راهم شدند و به قصد سرقت تلفن همراهم با چاقو مرا مجروح کردند.
ماموران پلیس که به گفته‌های پسر جوان مشکوک شده بودند، بار دیگر از او بازجویی کردند. میلاد با اعتراف به سرقت تلفن همراه یک زن در حوالی میدان خراسان گفت: از 6 ماه قبل عضو باند سرقت مرد جوانی به نام جلال شدم. برای اولین بار نیز در ایستگاه اتوبوس از زن جوانی سرقت کردم. بعد از این که متوجه شدم سهم سرقتم کم شده، تصمیم گرفتم دیگر در باند کار نکنم. اما مرد جوان مدعی شد اگر با او همکاری نکنم انتقام سختی از من خواهد گرفت.
وی افزود: در این مدت هیچ سرقتی انجام ندادم، تا اینکه ساعاتی قبل جلال و دیگر همدست‌مان بنام پدرام، به سراغم آمدند و با چاقو مرا مجروح کردند. با اظهارات متهم 21 ساله با دستور علی وسیله‌ایزدموسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت، بازداشت شد و تحقیقات برای دستگیری عضو دیگر باند سرقت ادامه یافت. سرانجام اواسط بهمن ماه دو سارق جوان در مخفیگاهشان شناسایی و دستگیر شدند. با انتقال سیروس و پدرام به دادسرا آنها به موبایل قاپی در جنوب تهران اعتراف کردند.
سیروس سردسته باند که سابقه چندین فقره سرقت دارد، در بازجویی‌ها گفت: با دو عضو دیگر باند 70 گوشی تلفن همراه سرقت کردیم و به ازای هر سرقت گوشی را می‌فروختم و سهم هر دو همدستم را می‌دادم. اما میلاد خواستار سهم بیشتری بود و برای اینکه او را ادب کنم با چاقو مجروحش کردم. نمی‌دانستم نزاع بین ما راز سرقت‌ها را فاش می‌کند. با اعترافات سردسته باند، آنها نیز برای شناسایی سایر جرایم‌شان بازداشت و در اختیار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفته‌اند.
کدخبر: 21686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟