پدر شیشه‌ای از قتل همسر و پسرش گفت + فیلم
حجم ویدیو: 7.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
پدر45 ساله‌ای براثر توهم، همسر و فرزند نوجوانش را به فاصله چهارسال از یکدیگر به قتل رساند.

تصمیم به قتل پسرنوجوان از سوی پدر 45 ساله را دختر خانواده در ساعت 3:15 صبح 4بهمن‌ماه به کلانتری 108 نواب خبر داد. مامورانی که در آن بامداد خود را به محل حادثه در خیابان مرتضوی رسانده بودند، مرد تنومندی را مشاهده کردند که بر روی سینه پسر نوجوانی نشسته و در حالی‌که شالی را به دور گردن نوجوان انداخته، قصد خفه کردن او را دارد. مرد به هنگام درگیری مادر خود را نیز با ضربه کارد مصدوم کرده بود. ماموران با کنار زدن مرد، نوجوان را تحویل اورژانس دادند، اما محمدعلی 14 ساله جان سپرده بود.

محسن 45 ساله در بازجویی کارآگاهان گفت که آن شب پس از مصرف شیشه به اتفاق دوستانش، ساعت 8 شب به خانه برگشته و از درگیری پسر خود با مادربزرگ خانواده باخبر شده و با پسر درگیر شده است.

دختر خانواده به کارآگاهان گفت: وقتی پدرم به خانه آمد به بهانه اینکه چرا برادرم مادربزرگش را اذیت می‌کند، به او گیر داد. سپس همگی خوابیدیم. ساعت 3 صبح بود که با شنیدن صدای خس خس از خواب بیدار شدم. چراغ را که روشن کردم، ناگهان پدرم را روی سینه برادرم دیدم که با یک شال گردن...؛ از مادربزرگ درخواست کمک کردم اما زمانی که او قصد داشت پدرم را از روی سینه برادرم کنار بکشد از ناحیه دست چپ چاقو خورد و بشدت زخمی شد. دختر بلافاصله با پلیس 110 تماس گرفته و از آنها کمک خواست.

تحقیقات درباره محسن نشان داد که وی چهار سال پیش نیز همسر 40 ساله خود را پس از مصرف شیشه به قتل رسانده است. او در روند قضایی به قصاص محکوم شده اما توانسته رضایت بگیرد و از مجازات رها شود.
خطر توهمات شیشه‌ای

دکتر حسین ابراهیمی مقدم- روانشناس، می‌گوید: توهم ناشی از مصرف شیشه و داروهایی که اصطلاحاً به اکستازی موسوم هستند، بدلیل ترشح بیش از اندازه هورمون دوپامین توسط غدد فوق‌کلیوی است که به توهم در مصرف‌کننده منجر می‌شود. این توهمات به معنای ادراک بدون محرک، است که طی آن فرد احساسی را درک می‌کند که محرک واقعی ندارد. به گفته این روان‌شناس، متداول‌ترین توهم، شنیداری است که فرد چیزی را می‌شنود که وجود ندارد مثل صدایی که از بیرون یا درون مغز به او دستور انجام عملی را می‌دهد. توهم بینایی نیز احساس دیدن چیزی است که وجود خارجی ندارد، یا توهم بویایی مثل احساس بوی گاز در فضا، توهم چشایی مثل احساس زهر یا خرده شیشه در غذا و توهم لامسه‌ای مثل احساس حرکت سوسک روی بدن به‌وجود می‌آید. بدبینی هم که باور غلط است و منجر می‌شود فرد گمان کند چیزی وجود دارد و به آن ایمان دارد مثل خیانت همسر یا باور این که من مرده هستم.
این توهمات می‌تواند فرد را به رفتارهای خاص وادارد که عمدتاً منجر به آسیب ‌جدی به خود و دیگران می‌شود. به همین دلیل باید این افراد حتماً تحت نظرروان‌پزشک قرار گرفته و بستری شوند تا احیاناً برای اطرافیان خطری ایجاد نکنند. وی می‌افزاید: احساسی تصمیم گرفتن درباره این افراد بشدت خطرناک است چراکه دوباره شاهد جنایت مشابه این پرونده خواهیم بود.

کدخبر: 21293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟