کلاهبرداری 530 میلیونی با دفترچه‌های درمانی کمیته امداد

«حاجی رضا شاکرمی» با اشاره به کلاهبرداری 530 میلیونی از طریق دفترچه‌های خدمات درمانی کمیته امداد اظهارکرد: این فرد از پزشکان متخصص می‌خواست که برای درمانش آمپول گران‌قیمت «رمی‌کید» را برای وی تجویز کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه افزود: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد که بیش از هفت بار این آمپول به طرق مختلف در دفترچه‌های خدمات درمانی کمیته امداد تجویز شده است. هزینه این آمپول یک میلیون و 270 هزار تومان است که این فرد پس از دریافت از هلال احمر آن را به قیمت آزاد به فروش رسانده است.
شاکرمی همچنین گفت: دراین پرونده یکی از پزشکان مدعی شده است که مرد کلاهبردار با جعل مهر پزشکی وی، این آمپول را در دفترچه‌های خدمات درمانی خویشاوندانش تجویز کرده و در بازار آزاد فروخته است.
دادستان کرج ادامه داد: متهم پس از دستگیری اعتراف کرده که مشکل کلیه داشته و با جعل مهر یکی از پزشکان این آمپول گران‌قیمت را در دفترچه‌های خدمات درمانی به روش‌های مختلف ثبت کرده است. خساراتی که به کمیته امداد و تامین اجتماعی وارد شده در حال بررسی است. با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال تمهیداتی اندیشیده شده است که داروهای گران‌قیمت تحت کنترل کمیته امداد و سازمان تامین اجتماعی تزریق شود تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

کدخبر: 21290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟