این مرد را می شناسید / او گواهینامه می داد! + عکس

دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان از دستگیری یک کلاهبردار حرف های و جاعل سند خبر داد که وعده دروغین صدور گواهینامه پایه یکم را به مردم می داد. قاضی قدیمی، بازپرس پرونده گفت: در پی اطلاع مأموران پلیس آگاهی از فعالیت مجرمانه این متهم سابق هدار در زمینه کلاهبرداری و شکایت شهروندان، پیگیری موضوع آغاز شد و متهم که فراری بود، از سوی مأموران در کرمان مورد شناسایی قرار گرفت. وی افزود: متهم 35 ساله و دارای سابقه جعل کارتکس راهنمایی و رانندگی در گذشته بود و هم اکنون با فریب تعداد زیادی از شهروندان با وعده دروغین دریافت گواهینامه پایه یکم برای آنها، مبالغ زیادی را کلاهبرداری می کرد.
مجتبی قدیمی تصریح کرد: متهم که «سعید » نام دارد برای جلب اعتماد مشتریان خود رسید پستی مربوط به گواهینامه پایه یکم رانندگی را جعل کرده و با ارائه آن به سوژه های خود آنها را مطمئن می کرد و مبالغ قابل توجهی را دریافت می کرد. بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان بیان کرد: بنا به اعتراف متهم وی از حدود 30 نفر کلاهبرداری کرده و وعده صدور گواهینامه پایه یک را به آنها داده است. او از مشتریان خود مبالغ قابل توجهی بین 6 تا 12 میلیون تومان دریافت کرده و با جعل سند، رسید پستی غیرواقعی را به آنها تحویل داده است. این مقام قضایی اذعان کرد: متهم که خود نیز راننده خودروی سنگین است، افراد که متقاضی گواهینامه پایه یکم بودند و توانایی دریافت آن را نداشتند شناسایی کرده و به آنها نزدیک م یشد و در موقعیت مناسب مطرح می کرد که من توانایی گرفتن گواهینامه بدون شرکت در آزمون را برای شما دارم و باید فلان مبلغ را بپردازید یا برخی دیگر از افرادی که مورد کلاهبرداری قرار گرفتند، بدون اطلاع او را به دیگران معرفی می کردند. وی گفت: تعدادی که مورد کلاهبرداری قرار گرفت هاند قطعاً بیشتر از افرادی است که تا کنون شاکی شد هاند و ما منتظریم تا همه آنهایی که فریب خورده و مورد کلاهبرداری قرار گرفت هاند جهت طرح شکایت به پلیس مراجعه کنند.
قاضی قدیمی افزود: بنا به بند ب ماده 96 قانون آیین دادرسی کیفری و دستور اینجانب و موافقت دادستان محترم چاپ عکس متهم بدون پوشش جهت شناسایی وی توسط شاکیان، در نشریات انجام می گیرد. بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان اضافه کرد: متهم هم اکنون با قرار بازداشت روانه زندان شده و شاکیان می توانند جهت پیگیری موضوع به پلیس آگاهی واقع در خیابان تختی مراجعه کنند.
پلیس آگاهی فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در خصوص جزئیات عملیات دستگیری این متهم گفت: در پی دستور قضایی مبنی بر دستگیری متهم، مراتب در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و اکیپی از مأموران زبده مأمور رسیدگی به آن شدند. سرهنگ ایران نژاد افزود: با توجه به تحقیقات فنی و پلیسی، مأموران آگاهی متوجه شدند که وی در کرمان حضور دارد لذا نیابت قضایی از سوی بازپرسی محترم شعبه اول دادسرا صادر و مأموران به مرکز استان اعزام شدند. وی ادامه داد: متهم که متوجه شده بود مورد تعقیب پلیس قرار گرفته، با دقت و ظرافت مراقب رفتار خود بود تا گرفتار نشود و مرتب مکان خود را تغییر م یداد تا اینکه رد وی ظهر یکی از روزهای هفته گذشته در میدان ارگ کرمان زده شد. مأموران پلیس آگاهی با لباس شخصی، محل را تحت نظر گرفتند و پس از مدتی تعقیب و گریز به شکل فیلم های پلیسی، سرانجام وی را دستگیر و پس از طی مراحل اداری به سیرجان منتقل می کنند. سرهنگ ایرا ننژاد از افزایش شاکیان این پرونده خبر داد و گفت: از شهر بردسیر نیز شاکی داشتیم و پیشبینی می شود که تعداد زیادی از مالباختگان جهت پیگیری حقوق خود به پلیس آگاهی مراجعه کنند. فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان عنوان کرد: متهم پرونده در موردی که 12 میلیون تومان پول گرفته بود، گواهینامه خود را نیز گرو گذاشته بود تا سوژه از بابت پرداخت پول خیالش راحت شود، اما نمی دانست که به زودی دستگیر می شود. وی از تلاش ضربتی مأموران پلیس آگاهی که با تلاشی بسیار، متهم فراری را دستگیر کردند، تشکر کرد.
بنا به این بازپرس پرونده با تقاضای چاپ عکس این متهم خواست تا کسانیکه در دام فریبکاری این متهم گرفتار شده اند برای پیگیری به پلیس آگاهی واقع در خیابان تختی سیرجان مراجعه کنند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟