به گزارش رکنا ، صبح 8 مرداد ماه سال 91 ماموران کلانتری باغستان شهریار در جریان مرگ خونین یک جوان 19 ساله به نام امیر در بیمارستان امام سجاد(ع) قرار گرفتند و با حضور در بیمارستان پدر قربانی را هدف تحقیق قرار دادند.
پدر جوان که باور نداشت پسر 19 ساله اش جلوی در خانه به قتل رسیده به ماموران گفت: ساعت 8:30 دقیقه صبح پسرم از خانه خارج شد که با دو جوان موتور سوار که در گذشته همسایه ما بودند را پیش روی خود دید.
پسرم در گذشته با این 2 جوان اختلاف داشتند و همه اهالی محل می دانستند که پسر همسایه دزدی می کند و به همین خاطر از محله مان رفته بودند که پسرم از آنها خواست تا از محل خارج شوند اما ناگهان 2 جوان موتور سوار به قصد سرقت گوشی امیر به سمتش حمله کردند.
صدای درگیری امیر و 2 جوان بالا گرفت که به جلوی در آمدم و دیدم آنها قمه به دست هستند و برای نجات جان پسرم چوب دستی که داخل خانه بود را برداشته و برای کمک به پسرم به سمت آنها رفتم.
وی افزود: 2 جوان قمه به دست با دیدن من پا به فرار گذاشتند اما در این لحظه امیر با چاقویی در شکمش فرو رفته بود روی زمین افتاد که او را به سرعت به بیمارستان رساندیم اما دیگر دیر شده بود و پسرم به کام مرگ فرو رفت.
بدین ترتیب تحقیقات برای دستگیری عامل این جنایت به دستور بازپرس ویژه قتل تهران در اداره 10 پلیس آگاهی تهران کلید خورد و با گذشت یک هفته از این ماجرا در حالیکه ماموران در حال شناسایی مخفیگاه قاتل بودند وی پای در پلیس آگاهی تهران گذاشت و تسلیم ماموران شد.
منصور در اعترافاتش به ماموران گفت: روز حادثه برای خرید جوجه مینا به محل قدیمی مان رفته بودم که این درگیری صورت گرفت و قصد کشتن امیر را نداشتم.
وی افزود: وقتی با دوستم به محل قدیمی رفتیم امیر را سرکوچه دیدیم که ناگهان به سمت ما حمله کرد و در ادامه پدرش نیز با چوب دستی برای هواخوایی پسرش وارد معرکه شد که برای فرار از دست آنها مجبور شدم با چاقو ضربه ای به امیر بزنم و فرار کنم.
در ادامه ماموران همدست منصور را که حمید نام دارد را احضار کردند و وی با حضور در اداره 10 پلیس آگاهی تهران ادعای جدیدی را پیش روی ماموران قرار داد و تحقیقات نشان از پایان دادن یک اختلاف قدیمی و سرقت گوشی موبایل داشت و عاملان جنایت اصرار داشتند که قصدشان کشتن نبوده است.
در این مرحله پرونده درگیری مرگبار در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران مورد بررسی قرار گرفت و قاضی دادگاه منصور را به اتهام قتل عمد به قصاص نفس - اعدام - و همدستش حمید به اتهام معاونت در قتل به زندان محکوم شدند و شعبه 7 دیوانعالی کشور مهر تایید بر این حکم ها را زد.
سپس پرونده منصور برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای ناحیه 27 تهران ارجاع شد و در حالیکه منصور در یک قدمی چوبه دار قرار داشت خانواده امیر با مراجعه به دادسرا راضی به بخشش در برابر دریافت دیه کامل خون پسرشان شدند.
این در حالی بود که خانواده منصور به خاطر شرایط مالی نامناسبی که داشتند قادر به تهیه پول درخواستی نبودند تا اینکه صبح چهارشنبه اولیای دم با دریافت سهم کمی از دیه پسرشان حاضر به رضایت شدند.
بنا به این گزارش، با اعلام رضایت اولیای دم این پرونده عامل جنایت به زودری برای صدور حکم جدید از جنبه عمومی در دادگاه کیفری مورد محاکمه قرار می گیرد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟