قصاص برای عامل پرتاب نارنجک دست ساز به سوی مامور پلیس + عکس

به گزارش رکنا ، 27 اسفند 92 در شب چهارشنبه سوری صدای انفجار مهیب در خیابان رودکی تهران پیچید و ستوان دوم «هادی جوان دلاور» بر اثر اصابت یک نارنجک دست ساز به سرش زخمی شد . وی که به بیمارستان منتقل شده بود دو ماه بعد در 24 اردیبهشت 93 به کام مرگ فرو رفت و پسر 18ساله ای به آرش بازداشت شد.
وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و منکر پرتاب نارنجک دست ساز شد.اما با توجه به اینکه آرش همان شب در قهوه خانه ای به دوستانش گفته بود نارنجک دست ساز را بر سر مامور نیور انتظامی پرتاب کرده است قضات دادگاه وی را به اتهام قتل شبه عمد به پرتاب دیه محکوم کردند اما این حکم در دیوان عالی کشور تایید نشد و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم عرض ارسال شد.
آرش که حالا 20 سال دارد در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغرعبداللهی وبا حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد و بار دیگر منکر جرمش شد. وی این بار ادعا کرد شب چهار شنبه سوری در خیابان رودکی حضور نداشته است. قضات دادگاه با توجه به نیت متهم که در اداره آگاهی گفته بود چون یکی از ماموران پلیس گوشی موبایلم را گرفت کینه آنها را به دل گرفتم و نارنجک را بر سر یکی از ماموران پرتاب کردم
بنا بر این گزارش با توجه به آگاهی متهم نسبت به کشنده بودن نارنجک دست ساز قضات دادگاه عمل وی را کشنده تشخیص دادند و حکم به قصاص نفس - اعدام - را برای پسر جوان صادر کردند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟