جدیدترین آمار ثبت طلاق و ازدواج در کشور

احمد تویسرکانی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این سازمان در سال گذشته گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک وظایف متنوعی دارد، نقش ثبت رسمی در نظم حقوقی جامعه وکاهش دعاوی و منازعات و ایجاد امنیت اقتصادی بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه امروز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درحوزه تحول اداری پیشتاز است، گفت: سازمان ثبت اسناد واملاک کشور یک سازمان سنتی و قدیمی بود ولی امروز به سرعت در حال تبدیل به یک سازمان با شیوه‌های نوین در خدمت رسانی است.
معاون قوه قضائیه با اشاره به خدمات انجام شده در سال گذشته گفت: در سال 94 مجموعه خدماتی که به مردم ارائه دادیم 72 میلیون 644 هزار و 392 خدمت بوده که اهمیت این موضوع به این جهت است که 88درصد این خدمات با سیستم های الکترونیکی و فناوری‌های نوین بوده است.
در بخش‌های مختلف نیز مانند حوزه املاک، اسناد، ثبت شرکت‌ها ، وقایع طلاق و ازدواج و صدور اسناد مالکیت و خدمات دیگر ارائه خدمت داشته‌ایم.
تویسرکانی گفت: در سال 94 مجموع اسناد مالکیت صادر شده 3 میلیون و 29 هزار و 202 سند بوده است که در سیستم کاداستر ثبت شده و نسبت به سال گذشته 4 درصد رشد داشته است. در حوزه صدور اسناد رسمی در دفاتر رسمی 13 میلیون و 521 هزار و 419 سند رسمی صادر کرده‌ایم که نسبت به سال 93 ، 16 درصد کاهش داشته است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: میانگین صدور اسناد رسمی در دفاتر در سال 94 ، 75 درصد آنها در کمتر از یک روز صادر شده است. از میان اسناد رسمی صادر شده اسناد وکالت و بیع به ترتیب با 44 درصد و 28 درصد بیشترین اسناد صادر شده در کشور در سال 94 بوده است.
این مقام قضایی تصریح کرد: در حوزه صدور اسناد مربوط به معاملات وسایل نقلیه 2 میلیون و 585 هزار و 989 سند معامله خودرو سند صادر شده است و 18 درصد اسناد مربوط به شخصیت‌های حقوقی بوده است.
وی اظهار کرد: برای اتباع خارجی در سال گذشته تعداد 45 هزار و 903 سند صادره بوده و در زمینه ثبت وقایع ازدواج و طلاق در سال 94 ، 673 هزار و 2 ازدواج ثبت گردیده که در مقایسه با سال 93 ، 6 درصد کاهش داشته است.
تویسرکانی تصریح کرد: در حوزه طلاق ثبت شده 164 هزار و 912 طلاق در سال 94 ثبت گردید که نسبت به سال 93 این آمار 1 درصد افزایش داشته است.
وی در تحلیل آمار و ارقام ازدواج‌ها گفت: 38 درصد ازدواج مردان در بین سنین 25تا 29 سال بوده است و در زنان میانگین سنی ازدواج در سال 94 بین 20 تا 24 سال بوده است. بیشترین طلاق‌ها در مردان در سنین بین 30 تا 34 بوده است که 24 درصد طلاق‌ها را شامل می‌شود و میانگین سنی زنانی که طلاق گرفته‌اند بین 25 تا 29 سال سن بوده است که شامل 23 درصد از آمار طلاق‌ها می‌شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و معاون قوه قضاییه گفت: 28درصد از کل طلاق‌هایی که در سال گذشته ثبت شده است دوام زندگی آنها کمتر از سه سال بوده است. 12.4 دهم درصد در سال دوم زندگی و 6 درصد از طلاق‌ها در سال اول زندگی اتفاق افتاده است.
وی در ادامه با اشاره به رسیدگی به تخلفات سردفتران در سال گذشته افزود: در سال 94 در زمینه رسیدگی به تخلفات سردفتران و دفتریاران 11 نفر به انفصال دائم و سلب صلاحیت، 42 نفر تعلیق و 179 نفر به انفصال موقت محکوم شدند و نوع تخلفات آن‌ها دریافت وجه اضافی بوده است.
تویسرکانی تصریح کرد: در هفته قوه قضائیه دفاتر املاک دست نویس را در کشور حذف خواهیم کرد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟