2 میلیون آواره و 6 کشته در سیل و طوفان جنوب امریکا

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس سطح سیلاب در برخی مناطق به حدود 61 سانتی‌متر رسیده و کار را برای امدادگران سخت کرده است. در ایالت‌های جنوبی در اثر جاری شدن سیل و آب‌گرفتگی بسیاری از خانه‌ها زیر آب رفته است. باران شدید همچنین باعث افزایش آب رودخانه‌ها شده‌ و طی هفته‌ گذشته ایالات لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، اوکلاهما، آرکانزاس، تنسی و تگزاس تحت تاثیر این بارش‌ها قرار داشته‌اند. در لوئیزیانا، نزدیک به 3300 نفر خانه‎‌هایشان را تخلیه کردند و حدود 5000 خانه به دلیل سیل آسیب دیده‌ است. در می‌سی‌سی‌پی 800 خلنه زیر آب رفته و در برخی نقاط ارتفاع سیلاب از 60 سانتیمتر بیشتر شده است.
هواشناسی پیش‌بینی کرده که بارش‌ها ادامه می‌یابد. فرماندار لوئیزیانا، در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرده و 1000 سرباز و خدمه برای کمک به سیل‌زدگان و انجام عملیات نجات به محل اعزام شده‌اند. در طوفان اخیر لوئیزیانا 4 تن کشته شدند که همه آنها به‌هنگام رانندگی در جاده‌های سیل‌گرفته جان خود را از دست داده‌اند. به همین ترتیب قایق یک مرد 78 ساله در حالی که تلاش می‌کرد از یک بخش آب گرفته بزرگراه عبور کند واژگون شد؛ یک مرد 75 ساله نیز زمانی که می‌خواست از یک بزرگراه آب گرفته با اتومبیل خود عبور کند؛ گرفتار سیلاب شد. یکی دیگر از کشته شدگان جوان 22 ساله‌ای بود که خودروش در مسیر سیلاب قرار گرفت و جان سپرد؛ یک دختر شش ساله نیز زمانی که مادر او کنترل اتومبیل خود را از دست داد بر اثر صدمات ناشی از واژگونی اتومبیل جان داد. ارتقاع آب رودخانه می‌سی‌س‌ی‌پی در امتداد مرز لوئیزیانا طی روزهای اخیر به حدود 640 سانتی‌متر رسیده است.
گزارش آسوشیتدپرس به نقل از کارشناسان هواشناسی حاکیست که این افزایش حجم و ارتفاع آب از سال 1983 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

کدخبر: 62209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟