خسارت سیل فرانسه میلیاردی شد

با پایین رفتن سطح آب در پاریس و نیز کاهش سطح رودخانه «سن»، زمان برآوردهای خسارات ناشی از جاری شدن سیل در فرانسه، فرا رسیده است. هر چند هنوز برای ارائه رقم مشخصی در مورد خسارت های وارده زود است اما نخستین برآوردها و فهرست هزینه هایی که باید در آینده پرداخت شود، عددی بیش از یک میلیارد یورو را نشان می دهد.
«میشل ساپن» وزیر دارایی فرانسه در گفت و گو با این روزنامه گفت: سیل تبعات سنگینی برای فرانسه داشت اما اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار نداد.
*** خسارت سیل و شرکت های بیمه
از آن جا که دولت، «بلای طبیعی» در فرانسه اعلام کرده است، شرکت های بیمه موظف می شوند که هزینه خسارت وارده را به سیل زدگان پرداخت کنند.
نمایندگان شرکت های بیمه قرار است امروز (دوشنبه) با «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه ملاقات کنند. «ژولیت مئادل» مشاور دولت در امور کمک به قربانیان نیز در این نشست حضور خواهد داشت.
انجمن بیمه های فرانسه (AFA) خسارات ناشی از سیل را 600 میلیون یورو اعلام کرده است این در حالی است که شرکت بیمه «مِف» (Maif) میزان خسارات را بیش از دو میلیارد یورو برآورد می کند. شرکت بیمه آرگوس « Argus» نیز شمار اعلام موارد سیل زده از روز جمعه را 43 هزار مورد اعلام کرد.
در استان «سن اِ مارن» (Seine-et-Marne) نیز حدود یک هزار شرکت از جاری شدن سیل آسیب دیدند. در این استان که 220 منطقه آن تحت تاثیر سیل قرار گرفت، 600 هزار یورو به امداد اورژانس برای اسکان سیل زدگان و تلاش برای بازگرداندن وضعیت عادی، اختصاص یافت. همچنین هزینه پاکسازی مناطق سیل زده دراین استان، 300 هزار یورو برآورد می شود.
خسارت در استان «اِسون» که شهرهای «نُمور» (Nemours) و «لونگژومو» (Longjumeau) در آن آسیب جدی دیدند، دو میلیون و 800 هزار یورو برآورد می شود. در این شهرها علاوه بر وارد آمدن آسیب جدی به بناهای دولتی، کلیساها و مدارس، وسایل نقلیه عمومی و سامانه حمل و نقل شهری نیز خسارت قابل توجهی دیده است.
بر پایه این گزارش، رقمی از برآورد میزان خسارت در پاریس منتشر نشده است. اما به نظر می رسد که جز هزینه پاکسازی پس از کاهش سطح آب رودخانه سن، هزینه ای بیش از آن چه که تاکنون به این شهر اختصاص یافته، نیاز نباشد.

کدخبر: 75828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟