امنیت ایران نتیجه تلاش دستگاه‌ها به ویژه وزارت کشور است

به گزارش رکنا، شهریار حیدری درباره اقدامات وزارت کشور برای تامین امنیت کشور افزود: تهدیدات علیه امنیت کشور بسیار زیاد است که با هدایت رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای تحت هدایت آمریکا انجام می‌شود و باید امنیت کشور را تحت چنین شرایطی ارزیابی کرد.

رییس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به‌رغم تهدیدات فراوان علیه جمهوری اسلامی، امنیت کشور مناسب و پایدار است. البته ایران اسلامی کشوری پهناور با مرزهای گسترده است ولی در شرق کشور، همسایگان نمی‌توانند امنیت کامل مرزهای خود را حفظ کنند.

وحیدی تصمیمات ارزنده‌ای به عنوان رییس شورای امنیت کشور اتخاذ کرده است

حیدری، وزیر کشور را فردی پخته و توانمند توصیف کرد و یادآور شد: وی سال‌های طولانی در حوزه‌های مختلف کار کرده و اشراف کاملی به مسائل امنیتی کشور دارد و تصمیمات ارزنده‌ای به عنوان رییس شورای امنیت کشور اتخاذ کرده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه از دهها توطئه دشمنان با پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی، یک یا دو مورد از آنها به مرحله اجرا می‌رسند، عنوان کرد: عملکرد وزارت کشور و شخص وزیر در این حوزه مناسب است و تصمیمات شورای تامین همیشه پیش از وقوع حوادث بوده و این تصمیمات در چارچوب قوانین و شرح وظایف انجام شده است. البته نباید برای اتفاق‌هایی نظیر آنچه در سیستان و بلوچستان رخ داد، مجموع اقدامات مهم وزارت کشور را خدشه دار کرد.

وی تاکید کرد: باید اقدامات موثر، پیشگیرانه و موثر وزیر کشور را دید و حوادثی را که رخ می‌دهد ارزیابی کرد. چرا که وزیر کشور به عنوان رییس شورای امنیت کشور اقدامات پیشگیرانه را رصد کرده و به موقع انجام داده است. اگر اقدامات موثر شورای امنیت کشور نبود، باید هر روز شاهد اتفاق‌های پیچیده و ترورهای مختلف بودیم.

حیدری ادامه داد: به‌رغم کم‌کاری‌های همسایگان در مرزهای شرقی، ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است که این امنیت ماحصل دستگاه‌های مختلف و در صدر آن وزارت کشور و شخص وزیر است که جای قدردانی دارد.

رییس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اظهار نظر برخی از منتقدان نسبت به عملکرد وزارت کشور گفت: این اظهارنظرها خارج از چارچوب کارشناسی و دور از واقعیت‌های موجود و شرح وظایف شورای امنیت کشور است. در حالی که احمد وحیدی بسیار کاربلد، متخصص و دلسوز نظام بوده و اقدامات موثری تاکنون در این جایگاه انجام داده است.

حیدری درباره عملکرد نیروهای نظامی و انتظامی در خاموش کردن فتنه اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: چندین گروهک و در راس آنها جیش الظلم هر روز در کشور به دنبال اقدام تروریستی هستند و از سوی سرویس‌های مخفی رژیم صهیونیستی، برخی از کشورهای عربی و سرویس‌های جاسوسی کشورهای منطقه حمایت مالی و اطلاعاتی می‌شوند. ولی با این شرایط نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی، اطلاعاتی و امنیتی ایران عملکرد مناسب و پایداری مقابل آنها دارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در کشور احساس امنیت دارند ولی برای حفظ امنیت شهدایی هم تقدیم نظام اسلامی شده است. هرچند که در مقابل از گروهک‌های تروریستی به میزان بالایی تلفات گرفته شده که این موضوع نشان دهنده اشراف کامل نیروهای امنیتی برای حفاظت و حراست از کشور است.

کدخبر: 987568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟