رستوران‌های دانمارک محصولات «کوکاکولا» را در اعتراض به آمریکا و اسرائیل کنار می‌گذارند

به گزارش رکنا ، چندین غذاخوری در کپنهاگ به عنوان بخشی از جنبش تحریم علیه اسرائیل ، کوکاکولا را از فهرست نوشیدنی‌های خود حذف کرده‌اند.

برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این کمپین اعلام کردند دلیل کنار گذاشتن محصولات کوکاکولا این است که تولیدکننده این نوشیدنی‌ها به ظلم و ستم علیه فلسطینی‌ها و به ادامه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی کمک می‌کند.

«فردی اکبولوت» صاحب رستورانی که در این کمپین شرکت می‌کند، گفت که می‌خواهد با حذف محصولات کوکاکولا از فهرست خود، همبستگی و همدردی با فلسطین را نشان دهد.

وی افزود: مردم از این اقدام حمایت می‌کنند و رفتار بسیار مثبتی از خود نشان می‌دهند.

بر اساس این گزارش، برخی از رستوران‌ها از [فروش] محصولات «پپسی» نیز خودداری کرده‌اند، به دلیل اینکه مالک شرکت اسرائیلی «سوداستریم» (Sodastream) است.

 پس از گذشت ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روز به روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۱۱۳۹ اسرائیلی شد. این جنگ تاکنون منجر به شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی شده و تقریباً تمام جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه را آواره کرده است؛ رویدادهایی که منجر به طرح موضوع نسل‌کشی فلسطینی‌ها شده است اما اسرائیل آن را رد می‌کند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان ( از زمان تصویب قطعنامه) آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل تصمیم دولت بایدن مبنی بر عدم استفاده از حق وتوی خود به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنظیم کرده بودند.

منبع : ایرنا

کدخبر: 987113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟