واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران

جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد.

به نقل از الشرق، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه خود بر اهمیت پایبندی به قوانین و معاهدات و مصونیت‌های بین‌المللی دیپلماتیک که خواهان محافظت از هیات‌های دیپلماتیک و کنسولگری است، تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه آن، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

در جریان این حمله هوایی هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

سران و مقامات کشورهای متعددی، ازجمله سوریه، کوبا، چین، روسیه، پاکستان، عمان، کویت، اردن، مصر و شماری دیگر حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

در پی این حمله، یک رسانه آمریکایی در گزارشی ادعا کرد یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا به تهران گفته است که کاخ سفید در حمله روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران نقش نداشته و رژیم صهیونیستی تنها در دقایق آغازین این عملیات متجاوزانه و بدون ارائه جزئیات به آن‌ها اطلاع داده است.

پایگاه خبری-تحلیلی آکسیوس با اعلام این خبر افزود: این پیام نادر نشان می‌دهد که دولت بایدن، عمیقا نگران است که این حمله اسراییل به گسترش درگیری در سطح منطقه و ازسرگیری گروه‌های مقاومت تحت حمایت ایران به نیروهای آمریکایی شود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران پس از این حمله در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری خود ضمن تشکر از حضور وزیر امورخارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: نتانیاهو به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه‌طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است.

وزیر امورخارجه ایران حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.

منبع : ایسنا

 

کدخبر: 985069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟