جزئیات بمب‌های اهدایی بایدن به نتانیاهو

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه القدس العربی، برخی مسئولان ارشد آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن مجموعه جدیدی از بمب‌های کشنده به رژیم صهیونیستی ارسال خواهد کرد.

این امر در تضاد با ادعاهای دولت جوبایدن مبنی بر نارضایتی از رفتارهای رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه و تلاش برای ایجاد آتش‌بس است.

این مسئولان تاکید کردند: این بمب‌ها بخشی از مجموعه تسلیحاتی است که آمریکا و اسرائیل سال‌ها پیش بر سر آن‌ها توافق کردند اما تا این لحظه توافق اجرایی نشده بود.

مسئولان آمریکایی می‌گویند که این مجموعه بمب‌ها بیش از ۱۸۰۰ بمب «مارک۸۴» به وزن ۲۰۰۰ پوند و حدود ۵۰۰ بمب «مارک۸۲» به وزن ۵۰۰ پوند را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش، روزنامه واشنگتن پست اولین رسانه‌ای بود که خبر تحویل این بمب‌ها را منتشر کرد.

بمب‌های کشنده آمریکا برای رژیم اسرائیل جهت استفاده علیه مردم فلسطین در نوار غزه

بمب‌های مارک ۸۴ و ۸۲ هوشمند نیستند اما قابلیت تبدیل شدن به بمب‌های هدایت‌شونده را دارندد. با این وجود، این بمب‌ها ممکن است منجر به قتل غیرنظامیان شود و گفته می‌شود که رژیم صهیونیستی از این بمب‌ها در جنگ خونین علیه غزه استفاده می‌کند.

یکی از مسئولان ارشد دولت بایدن می‌گوید که بمب‌های مارک۸۴ امکان ویرانی مجتمع های مسکونی به طور کامل را دارند.

برخی مسئولان آمریکایی اعلام کردند که تل‌آویو به واشنگتن گفته است که از این سلاح در چارچوب قوانین جنگی استفاده خواهد کرد.

آمریکا سالانه ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی می‌کند. این درحالی است که تداوم جنگ علیه غزه و شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان فلسطینی باعث انتقاد شدید از واشنگتن در سطح بین المللی شده است.

براساس آخرین آمار اعلام شده دولت فلسطین در غزه، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حملات خود به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵مهر)، ۳۲ هزار و ۷۸۲ فلسطینی را شهید و ۷۵ هزار و ۲۹۸ نفر دیگر را زخمی کرده است.

کدخبر: 984667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟