قانون جریمه بی حجابی بعد از عیداجرا می شود/ افرادی که پوشش زننده دارند جریمه خواهند شد

امیرحسین بانکی‌پور ، نماینده اصفهان در مجلس ، در اواسط اسفندماه در گفتگویی بیان کرده بود: «بابت جریمه بی‌حجابی مستقیما ۳ میلیون تومان از حساب بانکی افراد کم خواهد شد. این قانون بعد از عید اجرا خواهد شد و سنگین ترین جریمه هم برای سلبریتی های مروج بی حجابی است؛ ممنوع الخروج و ممنوع التصویر می شوند.»

ادعای این نماینده مجلس با انتقادات زیادی روبه‌رو شد. در همین راستا، او در گفتگوی جدید خود با شبکه اصفهان بیان کرده است: بحثی که من در برنامه خیابان آزادی شبکه افق گفتم، بحث جامعی بود. اما اگر شما دنبال حقیقت از رسانه های معاند مثل اینترنشنال و voa باشید، بله آنها بلدند چگونه جمله ای را تقطیع و جامعه را دچار نگرانی کنند!

اهم اظهارات او را در ادامه به نقل از انتخاب می خوانید؛

* آن متن، متن کاملی بود که درباره اصل مجازات برای برخورد با مدیران متخلف، افراد مرتبط با جریان های برانداز خارج نشین ، مروجان بدپوششی، بی حجابی و برهنگی و واردکنندگان لباس‌های مستهجن و... صحبت شد.

* در رابطه با افراد کوچه و خیابان هم، با افرادی که برهنگی، پوشش‌های زننده و کشف حجاب یا بی‌حجابی کامل دارند، برخورد قانونی و اعمال قانون خواهد شد.

* جامعه ما یک جامعه عفیف است. حتی خانم‌های کم حجاب هم اعتراضشان بلند است که این وضع زننده چیست که بعضی از افراد بیرون می‌آیند؟!

* ۷۰ درصد لایحه حجاب و عفاف ، فرهنگی و اقتصادی است و بیشتر به وظایف دستگاه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پرداخته است.

* در مواجهه با تخلفات در قانون سه راه داشتیم؛ یک روش، روش گذشته بود یعنی گشت ارشاد که همه مخالف بودند که بخواهد به طور مستقیم با افراد برخورد شود.

* روش دیگر این بود که برخورد قضایی شود و همه مستقیم به دادگاه معرفی شوند که این هم روش درستی نبود بخواهیم این همه پرونده کیفری درست کنیم.

* روش باقیمانده، جریمه بود و این مسئله را تمام ارکان نظام به این جمع‌بندی رسیدند که از طریق جریمه عملی کنند. هم شورای عالی انقلاب فرهنگی ، هم شورای عالی امنیت ملی ، هم قوه قضاییه ، هم مجریه، هم مجلس، هم شورای نگهبان، همه ارگان‌ها موافق بودند.

* وقتی فردی با لباس بسیار نامناسب و زننده در جامعه ظاهر می شود، چکار باید بکنیم ؟ بحث‌های زیادی شد و بهترین راه این بود که باید یک جریمه بازدارنده داشته باشیم . بنابراین قرار نیست همه جریمه شوند و قصد ما جریمه بازدارنده برای سرحلقه های فساد بود.

منبع:خبرآنلاین

کدخبر: 982846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟