رام الله: شهادت 27 زندانی غزه توسط اسرائیل بخشی از نسل کشی است

به گزارش رکنا، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت این جنایت هولناک را محکوم می‌کنیم و نگران این هستیم که هزاران تن از فلسطینی‌ها که اخیرا در نوار غزه، کرانه باختری و قدس بازداشت شده‌اند، به همین سرنوشت دچار شوند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است: این جنایت بخشی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نسل کشی علیه ملت فلسطین در غزه و جنایت‌های بازداشت اجباری، اعدام و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگ است.

این وزارتخانه بر لزوم مداخله جامعه بین‌المللی برای حمایت از ملت فلسطین در برابر جنایت‌های هدفمند رژیم صهیونیستی به ویژه در نوار غزه و اجرای دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری تأکید کرد.

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرد: جنایت‌های اشغالگران نباید بدون مجازات بماند. ما از دیوان بین‌المللی و دادستان کل آن می‌خواهیم تحقیقات جنایی را انجام داده و جنایتکاران جنگی اسرائیلی و در رأس آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و اعضای کابینه جنگ وی را احضار و محاکمه کند.

این وزارتخانه از شورای امنیت خواست به مسئولیت‌های خود عمل کرده و فورا رژیم صهیونیستی را ملزم به توقف جنگ کند و این رژیم را به خاطر جنایت‌هایش مجازات کند.

پنجشنبه روزنامه هاآرتص نوشت ۲۷ تن از فلسطینیان ساکن نوار غزه که از آغاز جنگ در این باریکه، توسط ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شده بودند، به شهادت رسیدند.

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص فاش کرد بیشتر این افراد در بازداشتگاه «ای دی تیمان» و «عناتوت» در اسارت بودند.

این روزنامه عبری‌زبان همچنین نوشت، از آغاز جنگ در غزه ده‌ها تن از ساکنان نوار غزه در بازداشتگاه‌های موقت ارتش رژیم اشغالگر به اسارت گرفته شده و تحت تحقیق و بازجویی قرار گرفتند؛ بازجویی از این افراد برعهده یگان ۵۰۴ بوده است.

طبق نوشته روزنامه هاآرتص، علاوه بر این، تعداد زیادی از کارگران فلسطینی ساکن غزه که در اراضی اشغالی مشغول به کار هستند، توسط ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت و به بازداشتگاه «عناتوت» منتقل شدند.

این روزنامه عبری زبان همچنین فاش کرد یکی از این کارگران تحت بازجویی و زیر شکنجه به شهادت رسیده است.

پیشتر وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر خبر داد.

تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه از هفتم اکتبر آغاز شد و این تجاوزات از آن زمان تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 978415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟