جنگ ‌روایت‌ها علیه مقاومت فلسطین

به گزارش رکنا از اردبیل، حجت الاسلام شیرعلی پور امام جمعه شهرستان سرعین در نماز جمعه این هفته با اشاره به جنایات تاریخی اسرائیل در غزه گفت ؛برنده و بازنده امروز جنگ ادوات جنگی و تسهیلات نیست بلکه ذهنیت هایی است که توسط رسانه های غربی به جهان شبهه و دروغ پراکنی می کنند .

وی افزود ، برنده و بازنده جنگ‌ها را در عصر ارتباطات و سلطه‌ی اطلاعات، نه ادوات جنگی که تصویرها و ذهنیت‌های برساخته از رسانه‌ها در پس و پیش معرکه‌ها تعیین می‌کنند.

امام جمعه سرعین اظهار داشت تلاش رژیم جعلی برای استفاده حداکثری از رسانه و خبرنگار و شبکه‌های اجتماعی ولو برای بقای بیشتر یا حفظ آبرو و مدیریت افکار عمومی قابل تأمل است، اهداف شناختیِ برجسته جنگ غزه را در ۴ شبهه کلان و با محوریت تولید گسل اجتماعی می‌توان در چن محور بیان کرد ، اول شبهه مذهبی است  سُنی‌بودن جبهه حماس و غزه و کرانه باختری را برجسته کنند و در واقع با تولید یک گسل مذهبی، حامیان فراگیر مقاومت در ایران را دچار تردید و دو دستگی نمایند.

وی ادامه داد شبهه حقوقی، برخی نیز ناآگانه و بریده از تاریخ و صرفا روایت احساسی، دوطرف را محکوم کرده و حماس را به‌عنوان شروع‌کننده جنگ عامل این فجایع انسانی له یا علیه معرفی می‌کنند.

در شبهه سیاسی  حمایت ایران از فلسطین یک مسأله حکومتی است و مردم ایران با حکومت ایران همداستان و همفکر نیستند و  شبهه اقتصادی،  جنگ غزه را علت نوسانات بازار ارز قلمداد کنند و در واقع یک گسل اجتماعی دیگری را در شرایط خاص رقم بزنند

مولاخواه/

کدخبر: 938496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟