تمدید ساعت رای‌ دهی با تصمیم وزیر کشور انجام می‌ شود

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، «محسن اسلامی» ظهر امروز (جمعه ۱۱ اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: فرآیند اخذ رای در دو انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری راس ساعت ۸ آغاز شد. ۵۹ هزار شعبه در سراسر کشور میزبان و پذیرای مردم عزیز هستند و فرایند اخذ رای به صورت روان و بدون تأخیر انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های گذشته، ۴۴ هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعب سیار و در سراسر کشور در حال دریافت آرای مردم هستند.

وی ادامه داد: بسیار جای خوشحالی است که مردم به توصیه ستاد انتخابات برای موکول نکردن رای دادن به ساعات پایانی عمل کرده و در ساعات قبل از ظهر به شعب مراجعه کردند. این نشان‌دهنده این است که توصیه‌های ستاد انتخابات از سوی مردم شریف ایران استماع شده و نقش رسانه‌های جمعی را می‌رساند.

اسلامی با بیان اینکه امروز تاکنون ۶ اطلاعیه را از طریق کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات صادر کردیم، گفت: اطلاعیه شماره ۱۹ ناظر بر این موضوع بود که هیچ‌گونه آثار و نماد تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه درب ورود و خروج و اطراف آن وجود داشته باشد. لذا همکارانم در شعب هماهنگی لازم را صورت دادند و به امحای این آثار تبلیغاتی اقدام شده است.

وی با اشاره به اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور، اضافه کرد: آغاز زمان رای‌گیری ساعت ۸ بوده و طبق قانون ۱۰ ساعت ادامه پیدا خواهد کرد. بعد از ساعت ۱۸ بنا به تشخیص وزیر کشور تمدید می‌شود که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مردم ایران می‌توانند با ارائه یکی از مدارک هویتی ۵گانه رای خود را به صندوق بیندازند. صرفا در موضوع شناسنامه‌های قدیمی که کدملی در آن ثبت نشده، دستورالعمل ابلاغی است که یک مدرک هویتی که دارای کد ملی است، همراه داشته باشند.

کدخبر: 976395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟