مجلس یازدهم موفق نبوده بلکه مجلسی پرازحاشیه نسبت به گذشته بود

خبر آنلاین به نقل از شرق در ادامه آورده است ، قالیباف، مجلس یازدهم را مجلسی تراز و موفق می‌داند و در حساب توییتری خود گفته است مجلس یازدهم به 19 وعده از 21 وعده انتخاباتی خود عمل کرده و آن دو وعده باقی‌مانده هم طی روزهای آینده محقق خواهند شد.

  محمدعلی ابطحی در واکنش به ادعای محمدباقر قالیباف، در ارزیابی عملکرد این مجلس، آن را ضعیف می داند.

ابطحی گفت: «برای تنظیم توقعات از مجلس یازدهم نباید فراموش کنیم که در چه شرایطی این مجلس مستقر شد و چه توقعاتی بر اساس گرایشاتی که این مجلس را تشکیل داد، اجرائی شده است؛ چراکه سطح مشارکت مردم حداقل بود و اکثریت جامعه نقشی در روی کار آمدن مجلس یازدهم نداشتند. پس طبیعی است که توقعات جامعه از این مجلس تفاوت دارد. »

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: برخلاف ادعای آقای قالیباف، این مجلس نه توقع مخاطبان خودش را برآورده کرده و نه انتظارات اکثریت جامعه را.

این سیاست‌مدار اصلاح‌طلب ادامه داد:‌ «بخش‌هایی هستند که با تصمیمات خود، آسیب‌هایی به اکثریت جامعه و روند زندگی آنها و حتی زندگی کسانی که ممکن است به آنها رأی داده باشند، وارد کرده‌اند. نمونه بارز این موضوع هم طرح صیانت از فضای مجازی است . »

وی افزود: «اگر چه در نهایت تصمیم‌گیری درباره آن در مجلس به نتیجه نرسید و به شورای عالی فضای مجازی سپرده شد، اما به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی انجامید که یکی از آزارهای مستمر اکثریت جامعه خصوصا نسل جوان را هر روز به همراه دارد و آنها هر روز برای متصل‌شدن به فیلترشکن یک آزار مستمر را تجربه می‌کنند . »

پایداری با افتخار اعلام می‌کند که متولی طرح عفاف و حجاب است

ابطحی در ادامه تصریح کرد: «نکته دیگر اینکه حتی در مجلسی که با اقلیت رأی تشکیل شده است، اقلیتی تندروتر وجود دارد که از صدای بلندتری نسبت به اکثریت آنها برخوردار است و رفتارهای رادیکال‌تری دارد. لذا برخی از ترس این جریانات خودشان را عقب کشیده‌اند. به همین دلیل جبهه پایداری با افتخار اعلام می‌کند که متولی طرح عفاف و حجاب در مجلس بوده است. »

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: «بدترین اتفاق برای پارلمان این است که تصمیمی بگیرد که جامعه و مردمش دربرابر آن تصمیم لجبازی کنند و این اتفاق آسیب بزرگی برای مجلس است».

تصمیمات موفقی در اقتصادی ، اجتماعی و خارجی گرفته نشده است

این فعال سیاسی تاکید کرد: «نه‌تنها در تصمیمات اقتصادی و اجتماعی، بلکه در سیاست خارجی هم تصمیمات خوب و موفقی در مجلس یازدهم اتخاذ نشد. بنابراین اگر همه موارد این سال‌ها را کنار هم قرار دهیم و نمایندگان مجلس و حتی خود رئیس مجلس تصمیمات و مصوبات چهار سال گذشته خود در حوزه‌های مختلف را کنار هم بررسی کنند، در صورت انصاف متوجه می‌شوند این مجلس عملکرد خوب و موفقی نداشته است . »

مجلس یازدهم موفق نبوده، بلکه مجلسی پرازحاشیه نسبت به گذشته بود

ابطحی همچنین ادامه داد: «این مجلس نه‌تنها موفق نبوده، بلکه مجلسی پرحاشیه و پرهیاهو نسبت به مجالس گذشته بوده است. خصوصا در یک سال آخر حواشی زیادی متوجه آن بوده که نیازمند توضیح است . »

عضو مجمع روحانیون مبارز همچنین با بیان اینکه در مجموع به‌جز چند مورد انگشت‌شمار، دغدغه‌های مجلس‌یازدهمی‌ها تناسب و سنخیت چندانی با مطالبات و خواست روز جامعه نداشته است، گفت: «متأسفانه مجلس یازدهم متوجه هیاهویی بود که دغدغه اصلی جامعه امروز ما نیست و از طرف دیگر به نیازهای روزمره جامعه هم توجهی نداشت . »  

این سیاست‌مدار اصلاح‌طلب با اشاره به ردصلاحیت 26 نماینده فعلی مجلس برای انتخابات پیش‌روی مجلس، اظهار کرد: «وقتی 26 نفر از نمایندگانی که با حساسیت‌ها و غیبت رقبای سیاسی به مجلس یازدهم آمدند، از سوی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس دوازدهم مورد تأیید و پذیرش قرار نمی‌گیرند و ردصلاحیت می‌شوند، این رفتار به خودی خود یک زنگ خطر است؛ چراکه بعد از این‌همه سخت‌گیری‌های شورای نگهبان، باز هم شاهد خالص‌سازی بیشتر در انتخابات پیش‌رو هستیم . »

ابطحی همچنین اضافه کرد: «در پایان این مجلس دیدیم که حتی میانه‌روترهای این مجلس هم‌ دچار انزوای بیشتری شده‌اند و باز هم در حال زایش یک جریان افراطی‌تر از دل این مجلس تمام اصولگرا هستیم . »

وی در ادامه بیان کرد: «این موارد نگرانی‌های جدی است که مجلس یازدهم ایجاد کرد و امیدواریم با نقد واقعی مجلس در بخش‌های دیگر بتواند کمک کند. »

ابطحی با بیان اینکه مجلس یازدهم امکان همکاری و همراهی با دستگاه‌های دیگر را داشت، تصریح کرد: «تنها نقطه قوتی که این مجلس داشت، یکدستی با سایر ارکان قدرت و قوای دیگر بود. البته قرار بود از این یکدستی به نفع مردم استفاده شود، در حالی که این یکدستی قدرت به چنددستگی درون خود انجامید و خیری از آن هم متوجه مردم نشد . »

کدخبر: 974748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟