استفاده اشغالگران از سلاح‌های ممنوعه در حمله به رفح / تعداد شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۳۴۰ تن رسید

 در اولین دقایق بامداد امروز ( سه شنبه ) یکصد و سی امین روز طوفان الاقصی ، رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگرحمله وحشیانه خود را به نوار غزه و کرانه باختری آغاز کرد.

تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز وارد یکصد و سی امین روز خود شده است. این در حالی است که یک مسئول دولت بایدن به رژیم اشغالگر برای  تجاوز زمینی به رفح چراغ سبز نشان داد، مکان بسیار کوچکی که بیش از یک و نیم میلیون آواره را در خود جای داده است.

از سوی دیگر یونیسف(صندوق کودکان سازمان ملل) درباره وخیم تر شدن اوضاع فلسطینیان به ویژه کودکان در سایه تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

سازمان جهانی بهداشت مجددا خواهان آتش بس در غزه شد

مدیر سازمان جهانی بهداشت بر لزوم برقراری آتش بس در غزه تأکید کرد.

تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیر سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمک‌های پزشکی که برای غزه ارسال شده است در سایه نیازهای شدید و روزافزون ساکنان، به منزله یک قطره است.

به گزارش الجزیره، وی گفت: ما همچنان خواهان توقف جنگ و برقراری آتش بس در غزه هستیم.

تعداد شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۳۴۰ تن رسید

 از بامداد امروز( سه شنبه ) شمال رفح شاهد بمباران‌های شدید بود و گزارش‌هایی مبنی بر حمله ارتش اشغالگر به مرز با مصر منتشر شده است.

وزارت بهداشت غزه امروز در گزارش روزانه درباره تعداد شهدا و مجروحان تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد: تعداد قربانیان به ۲۸ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

این وزارتخانه افزود:‌ رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد که ۱۶۴ شهید و ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت.

به گفته این وزارتخانه تعدادی از قربانیان همچنان زیر آوار و در جاده‌ها هستند و اشغالگران مانع رسیدن خدمه آمبولانس و دفاع مدنی به آنها می‌شوند. تعداد مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون به ۶۷ هزار و ۹۸۴ مجروح رسیده است.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه پیشتر گفته بود که ۶۷ شهید پس از کشتار اشغالگران در شهر رفح به بیمارستان‌ها منتقل شدند و روند بیرون کشیدن قربانیان همچنان ادامه دارد.

استفاده اشغالگران از سلاح‌های ممنوعه در حمله به رفح

استفاده اشغالگران از سلاح‌های ممنوعه در حمله به رفح / تعداد شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۳۴۰ تن رسید

 صهیب الهمص، رئیس بیمارستان کویتی در غزه نیز گفت: بیمارستان مملو از مجروحان در شرایط بسیار خطرناک است و دارو و سرم کافی وجود ندارد.

 وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل در حملات خود به رفح از موشک‌های آتش‌زای ممنوعه بین‌المللی استفاده کرد.

الهمص تاکید کرد: کادر آمبولانس همچنان برای بیرون آوردن اجساد شهدا از زیر آوار خانه‌های ویران شده در رفح تلاش می‌کنند. بر اثر این حملات تعداد زیادی دچار قطع عضو، آسیب مغزی و سوختگی شده‌اند.

رئیس بیمارستان کویت همچنین به الجزیره گفت: بیمارستان‌های ما در حال تبدیل شدن به گورهای دسته جمعی هستند. ما از کمبود شدید لوازم و مواد مصرفی رنج می‌بریم. ارسال کمک‌ ها از پنجشنبه گذشته متوقف شده است.

منابع محلی نیز افزودند که هواپیماهای جنگی اشغالگران مجموعه‌ای از حملات شدید را انجام دادند که تخمین زده می‌شود حدود ۴۰ حمله انجام شده باشد و بسیاری از خانه‌ها و مساجد که ساکنان آواره را جا داده بودند، هدف قرار گرفتند.

 نماینده مصری: ارتش مصردر آماده باش به سر می برد

یک نماینده مصری با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه رفح و شهادت تقریبا ۱۰۰ نفر در آن منطقه تاکید کرد که ارتش مصر به حالت آماده‌باش درآمده است.

مصطفی بکری، نماینده پارلمان مصر در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: حملات هوایی، زمینی و دریایی علیه مردم در شهر رفح آغاز شده و صدها نفر شهید و مجروح شده‌اند و آتش‌ شعله‌ور شده است.

بکری تاکید کرد: امنیت ملی و مرزهای مصر خط قرمز است، خاک ما مقدس است و تمام ملت مصر حامی ارتش و فرمانده‌کل آن هستند. ما روی غرب و آمریکا حساب باز نکردیم بلکه برای محافظت از خاک کشور و مخالفت با از بین بردن مساله فلسطین روی خودمان و ارتش عظیم مصر حساب باز کردیم.

این نماینده مصری خاطرنشان کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد یک هولوکاست است که در تاریخ معاصر مشابه ندارد و این اتفاقات لکه ننگی بر پیشانی تمام دنیاست. این رویدادها به معنای بی اعتبار شدن تمام سازمان‌ها و معاهدات بین‌المللی است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم عصر روز گذشته اعلام کرد که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

دیدار سید حسن نصرالله و زیاد نخاله درباره غزه و کرانه باختری

سید حسن نصرالله با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره رویدادهای غزه و کرانه باختری دیدار کرد.

براساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره تحولات جبهه‌های پشتیبانی و یاری که به محور مقاومت ارائه می‌شود، رایزنی کردند.

در این دیدار آخرین تحولات غزه و کرانه باختری به لحاظ میدانی، مردمی، سیاسی بررسی شد. احتمالات کنونی و تحولات قابل انتظار چه در سطح میدانی یا تماس‌های سیاسی از دیگر محورهای این دیدار بود.

طبق بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان، ۲ رهبر مقاومت بر لزوم حفظ ثبات و ادامه با قدرت تلاش‌ها برای تحقق پیروزی وعده داده شده تاکید کردند.

 دیوان کیفری بین‌المللی نگران حمله احتمالی اشغالگران به رفح است

کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از گزارش‌ها درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح در جنوب نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

خان در پلتفرم «X» نوشت: «من به شدت نگران گزارش‌های بمباران و حمله احتمالی نیروهای اسرائیلی به رفح هستم و دفتر من در حال انجام تحقیقات مداوم و فعال در مورد وضعیت فلسطین است. »

خان خاطرنشان کرد که تحقیقات در فلسطین «با هدف محاکمه افراد مسؤول جنایات ذکر شده در اساسنامه رم» به صورت فوری انجام می‌شود.

به نقل از اسپوتنیک، خان افزود: همه درگیری‌های مسلحانه دارای قوانین هستند و بارها خواستار پایبندی به آن شده است، با این حال او «هرگز شاهد تغییر محسوسی در رفتار اسرائیل نبوده است.»

خان ادامه داد: من بارها تاکید کرده‌ام که کسانی که قانون را رعایت نمی‌کنند، بعداً که دفتر دادستانی براساس وظایقش اقدام کند، شکایت نکنند. او قول داد که متخلفان را به دست عدالت بسپارد.

پادشاه اردن: حمله رژیم صهیونیستی به رفح را نمی‌توان تحمل کرد

پادشاه اردن بامداد امروز (سه‌شنبه ) در نشست خبری با رئیس جمهور آمریکا گفت که حمله رژیم صهیونیستی به رفح را نمی‌توان تحمل کرد زیرا منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

«عبدالله الثانی بن الحسین» پادشاه اردن بامداد امروز بعد از دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، بر لزوم برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه تاکید کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی با بیان اینکه به آتش‌بس دائمی در غزه و ارسال کمک به این باریکه نیاز است، توضیح داد: «ما باید تلاش‌ها را برای دستیابی به آتش‌بس در غزه تقویت کنیم و افق سیاسی برای رسیدن به راهکار دو دولتی پیدا کنیم. »

بایدن نیز در این نشست خبری در واکنش به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح ادعا کرد: «اسرائیل نباید بدون برنامه‌ای برای تضمین امنیت غیرنظامیان، به عملیات نظامی در رفح ادامه دهد . »

رژیم صهیونیستی پای خود را فراتر بگذارد حماقت بزرگی کرده است

ا براهیم الموسوی عضو فراکسیون وفادارای به مقاومت که وابسته به حزب الله لبنان است به رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: اگر رژیم صهیونیستی حماقت بزرگی کند یا پای خود را از حد فراتر بگذارد، با پاسخ مناسبی روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری «العهد» لبنان، الموسوی که در مراسم چهلمین روز یکی از شهدای حزب الله در شهرک «الخضر البقاعیه» سخن می‌گفت، افزود:دشمن باید بداند در برابر مقاومت و ملتی قرار دارد که قدرتش زیاد است و در برابر تهدیدها عقب نمی‌نشیند.

وی تصریح کرد : پس از گذشت تقریبا پنج ماه از جنگ غزه معادلات درگیری جنگ تغییر کرده و دشمن هر عملیاتی در لبنان داشته حزب الله نیز مقابله به مثل کرده است.

وزیر خارجه کانادا:حمله به رفح ویرانگر خواهد بود

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا حمله احتمالی زمینی رژیم صهیونیستی به رفح را «ویرانگر» خواند و خواستار آتش‌بس پایدار در نوار غزه شد.

به گزارش رویترز، جولی بامدادامروز ( سه‌شنبه ) گفت: بسیار نگران تحولات غزه از جمله در رفح هستم. عملیات در این منطقه برای فلسطینی‌ها و تمام کسانی که به دنبال پناه هستند، ویرانگر خواهد بود.

وی افزود: درخواست دولت نتانیاهو از آنها (فلسطینی‌ها) برای ترک منطقه، غیرقابل قبول است. زیرا آنها جایی برای رفتن ندارد و به همین دلیل باید همین حالا خشونت متوقف شود.

جولی همچنین تاکید کرد که کانادا خواستار آتش‌بس پایدار در غزه و آزادی اسراست.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

در حمله رژیم صهیونیستی پنج رزمنده حزب‌الله شهید شدند

جنبش مقاومت اسلامی حزب الله بامدادامروز ( سه‌شنبه ) اعلام کرد که پنج رزمنده این جنبش در راه قدس و حمایت از مردم مظلوم غزه شهید شدند.

به گزارش شبکه الجزیره، حزب الله لبنان اسامی سه تن از آنها را شامل «حسین جمیل حاریصی» ۳۰ ساله، «حسن احمد ترمس» ۳۵ ساله و «احمد حسین ترمس» ۳۲ ساله اعلام کرده است.

این افراد اهل شهرک «طلوسه» بودند که ، در حمله اشغالگران صهیونیست به جنوب لبنان در راه بیت‌المقدس به شهادت رسیدند.

حزب‌الله لبنان طی هفته‌های اخیر و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این شهر، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

کدخبر: 971941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟