توافق سازمان‌های هواپیمایی ایران و عربستان برای برگزاری حج

حسین امیرعبداللهیان امروز - چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگارا ن با تبریک دهه فجر اظهار کرد: با وزیر خارجه عربستان روی بحث‌های فنی مربوط به هواپیمایی توافق‌هایی را داشتیم و موافقت‌نامه بین دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان با توجه به ۷، ۸ سالی که حج عمره متوقف شده بود زمانش سپری شده بود.

وی ادامه داد: در توافقات بحث‌های فنی برای ازسرگیری پروازها بر مبنای توافق جدید وجود داشت. این مهم‌ترین موضوع فنی بود. در روزهای گذشته یک هیات از وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی عربستان سعودی آمدند و طبق روال متعارفی که دارند مباحث فنی خود را تکمیل کردند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه امروز قرار است من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی داشته باشم، افزود: قرار است در این گفت‌وگو آخرین وضعیت را با هم بررسی کنیم. مقامات عربستان به صراحت به ما گفتند که در خصوص حل این مشکل فنی دستورات لازم داده شده و قرار است کار در مسیر درست خود پیش برود.

وی همچنین در زمینه تعمیق روابط با پاکستان گفت: در پاکستان گفت‌وگوهای بسیار خوبی با مقامات عالیرتبه این کشور داریم. در چند روز آینده در کشور همسایه ما پاکستان انتخابات برگزار می‌شود. برای ما مباحث همکاری‌های اقتصادی، تجاری، توسعه بازارچه‌ها و مناطق مرزی بسیار مهم است. رویکرد اساسی ما این است که مرزهایی که سال‌ها تروریست‌ها در کنار آن مستقر هستند به مرزهای تجاری، صلح و دوستی تبدیل شود.

 

کدخبر: 968581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟