ایران و عربستان دو کشور تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام هستند

  به گزارش رکنا به نقل از ریاست جمهوری ، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در آستانه عزیمت به ریاض با رئیس جمهور دیدار کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با تأکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان، از ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام یاد کرد و خواستار بهره‌برداری از توانمندی‌های موجود برای توسعه مناسبات تهران و ریاض شد.

رئیس جمهور گفت: ‌همکاری ایران و عربستان و افزایش همکاری کشورهای منطقه در ابعاد دو جانبه و چندجانبه و در زمینه مسائل جهان اسلام در دو سطح دولتی و مردمی موجب اعتلای جایگاه کشورهای منطقه در معادلات منطقه‌ای و جهانی شده و زمینه مداخلات خارجی را محدود خواهد کرد.

دیدار سفیر جدید در عربستان سعودی با دکتر حسین امیرعبداللهیان

به گزارش رکنا : علی رضا عنایتی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از برنامه‌های پیش رو در حوزه روابط فی‌مابین ارائه کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در این دیدار با تاکید بر توسعه و تعمیق سیاست همسایگی، تحکیم رابطه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را با توجه به فرصت‌های همکاری در حوزه‌های دوجانبه و چند جانبه با اهمیت دانست.

 علیرضا عنایتی پیشتر معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض. سفیر کشورمان  در کویت و دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس بوده است.

کدخبر: 925872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟