‌رئیسی: حضور مردم در صحنه قدرت‌ آفرین است/ پروژه‌ های نیمه‌تمام را به سامان می‌ رسانیم

به گزارش رکنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز با حضور در جمع مردم فیروزکوه با اشاره به فضیلت‌های ماه رجب اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم در مسیر بندگی آنچه خیر و صلاح خود و مردم است بیندیشیم.

وی افزود: آمدن من به مناطق خلاصه به مراکز استان‌ها نمی‌شود و در این مدت توفیق داشتم که در اطراف تهران نیز حضور داشته باشم، البته هر طرف از تهران از لحاظ ترکیب جمعیت و جاذبه‌های بسیار یک استان محسوب می‌شود، حضور یابم.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: در سفرهایی که به اطراف تهران داشتم مشاهده شد که این مناطق ظرفیت‌های بسیاری دارد و زمینه و مردم بسیار خوبی در این مناطق حضور دارند که باید به آن‌ها توجه شود و اگر در این مدت کمبود و کاستی وجود داشته با در پی جبران آن تلاش کرد.

رئیسی تصریح کرد: در دولت مردمی به دنبال این نیستیم که چه‌کاری و در چه تاریخی باید انجام می‌شد و نشده است، بلکه به دنبال این هستیم که همه کاستی‌ها شناسایی و اولویت‌بندی شود و در نهایت برای رفع این کاستی‌ها با کمک مسئولین استان، شهرستان، فرهیختگان و مردم اقدام شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ این مردم کار، تلاش، ایمان به خدا، توجه به دیگران و نیز توجه به اصول اخلاقی است ادامه داد: فیروزکوه شهرستانی نزدیک به تهران و طریق الرضا (ع) است و مردمان بسیار سخت‌کوش و ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیار خوبی دارد و با توجه به فرهنگ غنی مردم باید از آن پاسداری کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه کشاورزی از ظرفیت‌های مادی در اینجا است که اهمیت زیادی دارد، ابراز داشت: اراضی حاصلخیز این منطقه زمینه بسیار خوبی برای کشاورزی است و باید برای آن سرمایه‌گذاری کرد تا کشاورزی در منطقه پرمحصول باشد.

رئیسی با اشاره به زندگی مردم بر پایه دامداری و کشاورزی در این منطقه و تلاش آن‌ها در این زمینه افزود: کشاورزی باید از بازار خوبی برخوردار باشد و کشاورز نباید دغدغه آب، فروش و تبدیل محصول در صنایع تبدیلی را داشته باشد لذا در این دولت بنا بر حمایت از کشاورزی و دامداری است که البته در این منطقه از زمینه بسیار خوبی برخوردار است.

وی با تأکید بر حمایت از دامداری و کشاورزی گفت: مردم فیروزکوه از گذشته برای توسعه کشاورزی و دامداری تلاش می‌کردند و امروز نیز این مقوله با تلاش خود مردم امکان رشد و توسعه و تحول دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: سیاست دولت حمایت از کشاورزی است و مسئله آب در کشاورزی بسیار مهم است اما در بازدیدی که از سد نم‌رود داشتیم، مشخص شد ساخت سد 20 سال زمان برده که نباید به این‌گونه پیش می‌رفت.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: سفرها و سرکشی‌ها در دولت تنها برای افتتاح نیست بلکه در برخی مناطق حاضر می‌شویم تا مشکلات تأخیر در اجرای پروژه‌ها را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار دولت است و از ابتدای دولت به مردم قول دادیم که پروژه‌های نیمه‌تمامی که در مقابل چشم مردم است و باعث رنج و ناراحتی شده است را به سامان برسانیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات عدم اجرای پروژه سد ابراز داشت: روستایی که در بستر رودخانه یا سد واقع شده، باید سریعاً جابه‌جا شود و البته مشکلاتی وجود دارد که باید با همکاری مردم روستا انجام شود تا آبگیری سد و مخازن آن آغاز شود و مردم از منافع تأمین آب سرب و کشاورزی بهره‌مند شوند.

وی افزود: طبق گزارشی که دریافت کردم این پروژه از سال 1384 آغاز شده که تا به حال ادامه دارد، در صورتی که نباید به این شکل به آن پرداخته می‌شود و باید کار در زمان محدودتری صورت می‌گرفت.

وی تأکید کرد: مقرر شد تا یک سال آینده با همکاری مردم روستا این پروژه اجرایی شود و مردم در جریان منافع آن قرار بگیرند، لذا زمانی برای اجرای آن تعیین شد تا با کمک استاندار تهران این طرح هرچه سریع‌تر به سامان برسد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گردشگری در فیروزکوه اظهار داشت: مسئله گردشگری که در فیروزکوه از ظرفیت خوبی برخوردار است نیز مورد توجه است و خداوند طبیعت ارزشمندی را به این منطقه عطا فرموده است.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت گردشگری که در این منطقه حضور دارند، اگر اقتصاد گردشگری در این منطقه فعال شود، جوانان زیادی مشغول به کار خواهند شد و اشتغال و ثروت ایجاد می‌کند لذا از محورهای مورد پیگیری دولت فعال شدن اقتصاد گردشگری منطقه فیروزکوه است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: در این سفر مسئولان محیط‌زیست نیز همراهی می‌کنند که گزارش‌هایی نیز از بازدیدها و دستورات پیگیری‌های امروز داشتند که به مردم اعلام می‌شود.

وی گفت: فیروزکوه جدای از ظرفیت گردشگری و کشاورزی، منطقه‌ای صنعتی نیز هست که صنایع فعالی در اینجا مشغول هستند اما امکان فعال‌تر شدن آن‌ها نیز وجود دارد و البته توسعه صنایع نیازمند زیرساخت‌هایی ازجمله برق است که وزیر نیرو پیگیر توسعه زیرساخت صنعتی منطقه است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت سلامت مردم ابراز داشت: در این حوزه کارهای بسیار خوبی انجام شده و در اطراف فیروزکوه نیز پروژه‌های درمانی زیادی داشتیم که اکنون فعال شدند.

وی تأکید کرد: وضعیت پزشکی و سلامت برای مردم شهرستان و جمعیت متغیر این منطقه یکی از زمینه‌های زیرساختی مهم مهمان‌پذیری که باید اجرایی شود البته کارهایی انجام شده که کافی نبوده و باید تکمیل شود تا وضعیت سلامت در منطقه در شرایط قابل قبولی قرار گیرد.

رئیس‌جمهور در تکمیل مشکلات سد نم‌رود تصریح کرد: باید تعریف دقیقی از بستر رودخانه داشته باشیم تا هم زندگی مردم حفظ شود و هم مجاری آب کاملاً مشخص در سیلاب‌ها حفظ شود لذا این موضوع بسیار مهم در دولت و مجلس پیگیری می‌شود.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا مشکلات مردم برطرف شود، تمامی موارد مطرح شده با زمان‌بندی پیگیری می‌شود تا در سفر بعدی پیگیری اجرای طرح‌ها بر اساس زمان‌بندی انجام شود.

کدخبر: 964808 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟