حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویا مورد توجه ایران است

به گزارش رکنا ، حسین امیرعبداللهیان که در اجلاس داووس در سوئیس حضور دارد امروز (چهارشنبه) ۲۷ دی ماه با همتای پاکستانی تلفنی گفت‌وگو کرد.

وی در گفت‌وگوی تلفنی با جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور، اهمیت تداوم همکاری‌ها و ارتباط نزدیک مسؤولان دو کشور در حوزه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان با تأکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان اظهار داشت: حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویا مورد توجه ماست.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو، امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت که جریان موسوم به جیش‌ العدل، گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک ایران و پاکستان اقدام می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد که امنیت ایران بارها توسط این گروهک تروریستی از خاک پاکستان مورد تهدید قرار گرفته و این گروهک بارها مسؤولیت اقدامات تروریستی در خاک ایران را به عهده گرفته است.

وی درباره عملیات ضد تروریستی اخیر بیان کرد که عملیات ضد تروریستی روز گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، علیه این گروهک تروریستی بوده و هیچ یک از اتباع پاکستانی در این عملیات مورد حمله قرار نگرفته‌اند.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی تداوم گفت‌وگو، اتفاق نظر و همکاری طرفین در موضوعات دوجانبه، از جمله موضوع گروه‌های تروریستی را مهم ارزیابی و با اشاره به گفت‌وگوهای  صورت گرفته بین مسؤولان نظامی و امنیتی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که تبادل نظرها در مسیر درست روابط دو کشور و در راستای همکاری‌های قوی‌تر امنیتی تداوم یابد.

 امیرعبداللهیان همچنین امروز در گفت‌وگویی با فرید زکریا در حاشیه اجلاس داووس با بیان اینکه ما به حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان و همچنین به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق احترام می‌گذاریم، تصریح کرد: اما اجازه نمی‌دهیم که امنیت ملی کشورمان را به بازی بگیرند و هیچ تعارفی در تامین امنیت ملی کشورمان با طرف‌های تروریستی در داخل پاکستان و جریانات اسرائیلی در اقلیم کردستان عراق نداریم.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این تماس تلفنی با اشاره بر آرمان‌های مشترک دو کشور و سابقه ایران و پاکستان در دفاع از یکدیگر و نیز مبارزه با تروریسم، امنیت ایران را امنیت پاکستان خواند و افزود: هرگاه تهدیدی در خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته، دولت پاکستان علیه آن اقدام کرده است.

وی همچنین حوزه‌های فراوان همکاری دو کشور را مورد اشاره قرار داد و از طرف ایرانی خواست تا اطلاعات مربوط به گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان را در راستای همکاری‌های مشترک دو کشور در اختیار پاکستان قرار دهد.

وزیر خارجه پاکستان در پایان گفت که این کشور انتظار دارد مقابله با گروه‌های تروریستی در پاکستان توسط نیروهای پاکستان انجام شود.

منبع : فارس

کدخبر: 964718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟