وقت آن نرسیده که ایران به سلاح هسته ای دست یابد !؟ / گروسی تهدیدات هسته‌ای اسرائیل را به شورای امنیت گزارش نکرد

محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی شنبه شب در برنامه تلویزیونی به افق فلسطین حضور یافت.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال مجری که آیا وقت آن نرسیده ایران سلاح هسته ای داشته باشد، تصریح کرد: داشتن سلاح کشتار جمعی هرگز در دکترین دفاعی ایران جایگاه نداشته و ندارد.فتوای مقام معظم رهبری هم هست که حرام می‌دانند. راهبرد امنیت ملی ما مولفه ای دارد که کمتر کسی در اختیار دارد. جمهوری اسلامی مردم پایه است و هزینه سنگینی هم داده است.

اسلامی بیان کرد: سیستم دفاعی ایران هیچ وابستگی ندارد و کارهای خلاقانه و نوآورانه توسط دانشمندان خلق شده است. این دو عامل با قدرت رهبری بازدارندگی فعال را ایجاد کردند. سیاست خارجی ایران تعامل فعال است و با این تفکر توامان بازدارندگی فعال به وجود امده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا برای موازنه قدرت نباید سلاح هسته ای داشت، افزود: این موضوع نتوانستن نیست بلکه نخواستن است. اراده نظام ما این نیست. راهبرد امنیت ملی این است که در این راستا پیش برویم. ما به نقطه ای رسیدیم که بازدارندگی وجود دارد بدون اینکه قوانینی را زیرپا گزاریم.

وی ادامه داد: ایران نظارت پذیرترین کشور بوده است. اساس موضوع آمریکایی ها در بحث موضوع هسته ای ما این بوده که ایران هسته ای نشود. فناوری هسته ای شکافنده علوم است. در همه سرفصل های علوم نقش فناوری هسته ای پیش برنده است.

اسلامی گفت: امروز بدون اینکه وابسته باشیم به نقطه ای رسیدیم که در ترازهای بالای جهانی قلمداد می شویم. آنان از این نگران بودند و این نگرانی پابرجاست. آنان می خواستند که ما به این فناوری نرسیم اما اکنون رسیدیم.

 محمد اسلامی در خصوص وضعیت نامه ارسالی ایران به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص تهدید وزیر رژیم صهیونیستی به بمباران اتمی غزه گفت: این نامه به طور مشخص جواب نداشت. روزی که وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی غزه را تهدید به حمله هسته‌ای کرد، در کمال ناباوری دیدید که هیچ عکس‌العملی در دنیای حاضر نسبت به این موضوع رخ نداد.

وی افزود: اظهارات مشابهی نیز از سوی نتانیاهو در سخنرانی سازمان ملل متحد مطرح شد و ایران را به حمله هسته‌ای تهدید کرد. دو تن از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی نیز اظهارات مشابه داشتند؛ من نامه‌ای را به آقای رافایل گروسی نوشتم و از وی خواستم بر اساس وظایف قانونی خودش که مهمترین وظیفه آژانس نظارت بر عدم اشاعه سلاح هسته‌ای است، به این موضوع بپردازد و این اظهارات رسمی را به شورای امنیت سازمان ملل گزارش دهد. اما اتفاقی نیفتاد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: در شورای حکام نیز انتظار بود به موضوع اسرائیل پرداخته شود که با توجه به لابی سنگین صهیونیست‌ها در سازمان‌های بین‌المللی این اتفاق رخ نداد. ما همچنان انتظار داریم به این موضوع پرداخته شود چون تهدید آشکار استفاده از سلاح هسته‌ای محکوم است و باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: نکته مهم این است که امروز شرایط فلسطین و اوضاع و احوال غزه یک پرده از شرایط این منطقه کنار زد و برای مردم دنیا و کل جهانیان بیشتر و دقیق‌تر ماهیت این رژیم معرفی شد.

اسلامی گفت: در ۷۵ سال گذشته تاکنون شرایط این چنینی اتفاق نیفتاده که چهره رژیم صهیونیستی و ظلم و جنایاتش به دنیا معرفی شود. تاکنون فلسطینیان را مترادف با تروریست قلمداد می‌کردند و همیشه با تروریست خواندن فلسطینیان، جنایاتشان را توجیه می‌کردند و حق مسلم خودشان می‌دانستند که بایستی با آنها برخورد کنند و برای برقراری امنیت خودشان دست به هر جنایتی بزنند.

منبع : همشهری

کدخبر: 963516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟