سرلشکر سلامی: هر چه قدرت پیدا می کنیم دشمن عقب می رود

به گزارش رکنا ازاز روابط عمومی کل سپاه، سردار سرلشکر حسین سلامی امروز( شنبه ) در دوازدهمین آیین الحاق 100 شناورتندروی موشک انداز و شناور شهید ابومهدی المهندس به نیروی دریایی سپاه در بندرعباس اظهار کرد: خلاقیت و پیشرفت در نیروی دریایی به طور توأمان قابل مشاهده است.

وی با بیان این که نیروی دریایی ما در زیر سطح، در سطح و در فضای سه بعدی درگیر است و ذهن و عمل او درگیر است و برای نبرد در تمام ابعاد قدرت می آفریند، این الحاقات جدید را محصول ایمان و اراده فرزندان این ملت دانست و تأکید کرد: این تجهیزات کاملا ساخت ایران است و این یکی از مولفه های قدرت آفرین ملت ایران بشمار می رود.

سردار سلامی تأکید کرد: ما نمی توانیم ناقص بجنگیم و باید کامل بجنگیم و لذا تأثیر راهبردی ما بر توسعه قدرت اهمیت ویژه می یابد و راهبرد ما این است که تا هر کجا که منافع ملی داریم باید قابلیت دفاع از منابع حیاتی را داشته باشیم و این یک راهبرد، فراتر از دکترین است.

سردار سرلشکر حسین سلامی امروز( شنبه ) در دوازدهمین آیین الحاق 100 شناورتندروی موشک انداز و شناور شهید ابومهدی المهندس به نیروی دریایی سپاه در بندرعباس

فرمانده کل سپاه با اشاره به این نکته که باید قادر به تأمین امنیت خطوط دریانوردی خویش و تأمین منافع سیال خود باشیم، خاطرنشان کرد: خطوط عزیمت ما مشخص است اما نقاط نهایی نبرد در دریا نامحدود است و این یک اثر راهبردی برای توسعه قدرت دریاپایه به شمار می رود.

وی، بلند شدن دستان و برد این نیرو برای حضور در دریاها، استمرار نبرد و نبرد طولانی در دریا را بسیار مهم و با اهمیت خواند و افزود: اینها همه به قالب هایی برای تقویت قدرت تبدیل می شود و این ایده ها و عقاید که گاه به صورت دکترین و گاه راهبرد خود را نشان می دهد، نیروی دریایی ما را به جلو می راند و پیش ران حرکت اصلی ما برای دستیابی به یک قدرت بزرگ دریایی است.

هر چه قدرت پیدا می کنیم، دشمن عقب می رود

سردار سلامی همچنین تأکید کرد: ما با این راهبرد توانستیم به دشمن نشان دهیم که ایستایی در شعاع های نزدیک و یا نیمه دور برای دشمن آسیب زا است و باید از این منطقه دور شود. هرچقدر ما قدرت پیدا می کنیم، دشمن به عقب می رود و خوشبختانه دشمن ما منطق قدرت را خوب می فهمد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما هم اراده داریم و هم قدرت و هم راهبرد و در حلقه وصل این سه مفهوم، ما از منافع مان دفاع خواهیم کرد و دشمن هم این را در صحنه های محدودی متوجه شده است و کاملا اراده ما را درک کرده و ما هم او را شناخته ایم، می شناسیم.

دشمن برای ما یک واقعیت شناخته شده است

سردار سلامی گفت: دشمن یک واقعیت ذهنی برای ما نیست، دقیقا یک واقعیت شناخته شده است چون نمی تواند مولفه های شخصیت خود را پنهان کند و این یک واقعیت است. او هم بخشی از واقعیت ما را شناخته و بنابراین این یک راه توقف ناپذیر است.

وی با بیان این که قدرت سازی، نقطه انتها ندارد. قدرت یک موجود زنده است که مدام باید در معرض تکامل و رشد قرار داشته باشد، اضافه کرد: این راهی است که ما در حال پیمودن آن هستیم و صمیمانه از همه آنهایی که در آفرینش این قدرت، نقش ایفا کرده اند، قدردانی می کنم.

فرمانده کل سپاه همچنین عنوان داشت: این الحاق های 12 گانه تجربه یک جهش در قدرت است و در آینده های نه چندان دور، بازهم با پدیده های جدیدی مواجه خواهیم بود. این ها پدیده هایی کاملا ایرانی هستند و به آن افتخار می کنیم چرا که حیات یک ملت به قوی بودن او مرتبط است.

ویژگی‌های ناو «ابومهدی» و ۱۰۰ شناور موشک‌انداز

 به گزارش رکنا ، همچنین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران  قبل از سخنانی سرلشکرسلامی  جزئیاتی از الحاق ۱۰۰ شناور موشک‌انداز تندرو به سازمان رزم این نیرو را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، سردار علیرضا تنگسیری در مراسم الحاق ناو « ابو مهندس » و۱۰۰ شناور موشک‌انداز تندرو تندرو به نیروی دریایی که امروز ( شنبه ) در بندرعباس برگزار شد، با تسلیت شهادت ۸۹ نفر در حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: قطعاً ما از این دشمنانی که عزیزان ما را به شهادت رساندند انتقام خواهیم گرفت. امروز مفتخریم که خدمت هموطنان عزیزمان امکاناتی را رونمایی کنیم تا برای انتقام از خفاشان خون‌خواری که عزیزان ما را در کرمان به شهادت رساندند، به کار گرفته شوند.

وی افزود: در دوازدهمین آیین الحاق نیروی دریایی سپاه مفتخریم که ادامه الحاق‌های یازده‌گانه پیشین است را با تکمیل قدرتی که فرمانده کل قوا تاکید داشتند پیش ببریم.

تنگسیری با اشاره به ویژگی‌های ناو ابومهدی المهندس اظهار کرد: در این الحاق شناور گشتی‌ - رزمی ابومهدی المهندس که شناوری پیشرفته است، سرعت ۳۷ گره دریایی دارد و می‌تواند موشک‌های سطح به سطح با برد ۳۵ کلیومتر تا ۷۵۰ کیلومتر را رونمایی کنیم.

وی افزود: موشک‌های سطح به هوای «کوثر» و رادار سه‌بعدی که اهداف هوایی را می‌تواند بگیرد از سازه‌های نیروی دریایی سپاه است و افتخاری است که ما روی این شناور پوشش هوایی کوثر را داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: این شناور از سه عرشه ساخته شده و در مجموع ۱۲ متر از سطح آب ارتفاع دارد. این شناور قادر است ۲ هزار مایل دریایی دریانوردی داشته باشد و ۱۴ روز به صورت مداوم امکان حضور در دریا دارد. بدنه این شناور رادارگریز است. این شناور با چهار موتور پیش‌رونده قادر است در امواجی در فورس ۶ حضور داشته باشد و در فورس پنج عملیات انجام دهد.

تنگسیری تاکید کرد: افتخار می‌کنیم این شناور در درون کشور توسط شرکت دانش‌بنیان وطنی طراحی و ساخته شده است. نیروی دریایی سپاه سه شرکت دانش‌بنیان شناوری را فعال کرده‌ایم که شناورهایی با بدنه آلومینیوم و کربن و طول ۶۸ متر به پایین بسازند که در امواج بالا دوام آورد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: پوشش هوایی با موشک‌های کوثر روی شناورهای کلاس‌های «طارق» و «عاشورا» نصب کرده‌ایم. راکت‌انداز ۱۰۷ تا الان سلاح طارق بود که به موشک ۱۸۰ کیلومتر برد تبدیل کردیم که در نیروی دریایی سپاه ساخته و نصب شد.

وی گفت: موشک‌های کوثر روی شناور عاشورا با رادار سه‌بعدی و بردهای مختلف قادر است در فواصل بسیار بالا با شناور بسیار کوچک عاشورا، قادر است هواپیماها، بالگردها و موشک‌های کروز دشمن را هدف قرار دهد.

تنگسیری یادآور شد: همچنین شناورهای شناسایی هم در این الحاق وارد سازمان و تحویل یگان‌های شناسایی و اطلاعات ما می‌شوند. ۲۸ فروند شناورهای اژدرافکن با سرعت بالا را وارد سازمان می‌کنیم و تجهیزات دفاع ساحلی و دفاع از جزیره را که شامل راکت‌اندازهای ۸ لول و ۴۰ لول و خمپاره‌اندازهای اتوماتیک را وارد سازمان می‌کنیم که ساخت وزارت دفاع است.

وی تصریح کرد: برای تولید قدرت زمین‌ها و امکانات خود را هم فروخته‌ایم تا این محصولات تولید شود و در مقابل دشمن دستمان خالی نباشد چراکه مهمترین مولفه ما ارتقا توان رزم است.

گفتنی است ، تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز(شنبه)  در دوازدهمین آیین الحاق شناورها به این نیرو شامل یک ناو، هفت نوع شناور و سه نوع خودرو راکت انداز به منظور افزایش قدرت دفاعی تهاجمی افزوده شد.

روابط عمومی کل سپاه، دوازدهمین آیین الحاق شناورها و تجهیزات راهبردی جدید به نیروی دریایی سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح و همچنین مقامات و مسئولین استان هرمزگان برگزار شد.

بنابراین گزارش، شناورهای جدید الحاق شده شامل یک ناو گشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس، چهار فروند شناور ذوالفقار موشک انداز و پنج فروند شناور عاشورا با موشک انداز پدافند هوایی کوثر است.

پنج فروند شناور عاشورای اژدرافکن، نه فروند شناور شناسایی رزمی مرصاد، یک فروند شناور آتش خوار ساحلی، یک فروند شناور طارق موشک انداز سطح به سطح برد متوسط و دو فروند شناور عاشورای فرماندهی با بدنه کربن از دیگر تجهیزاتی است که امروز به توان نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

راکت اندازها نیز شامل دو فروند خودرو راکت انداز تاکتیکی ۴۰ لول محمول، ۲۰ فروند خودرو راکت انداز ۸ لول محمول و ۱۲ فروند خمپاره انداز تاکتیکی رگباری محمول است.

نمایش اقتدار و توانمندی های نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تهدیدات متصور و ارتقای ضریب امنیت پایدار منطقه، تقویت مبانی و ظرفیت‌های استکبار ستیزی، عدالت خواهی و مقاومت و تعمیق و بسط روحیه خودباوری و تکیه بر توانمندی های داخلی و ایرانی از مهمترین اهداف این الحاق است.

کدخبر: 961146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟