یادداشت رهبر انقلاب به فرمانده شهید نیروی هوایی ارتش

به گزارش خبرآنلاین به نقل از کانال تلگرامی سایت دفتر رهبر انقلاب، متن یادداشت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب برای شهید ستاری و تقدیر از فعالیت‌های تحقیقی و دانش‌محور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

متن یادداشت فرمانده کل قوا که اول خرداد ۱۳۷۳ -حدود شش ماه قبل از شهادت سرلشکر ستاری نگاشته شده- به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بحمدالله کار تحقیق در نیروی هوائی پایه‌ی استواری یافته است، و تحقیق خود پایه‌ی پیشرفت علم است.

وقتی نیروهای مسلح از درون خود، دانش و معرفت جوشیدند باید یقین کرد که استقلال، نه فقط یک اسم و ادّعا، که یک واقعیت و تبلور است.

من این پدیده را در نهاجا به‌وضوح می‌بینم، و از همه‌ی دست‌اندرکاران، از فرمانده نهاجا که اهل علم و تحقیق است، از جهاد خودکفائی که نخستین پرچم خودباوری را بلند کرده است و از یکایک کسانی که در این پیشرفت مؤثر بوده‌اند، تشکر می‌کنم.

مهم این است که اولاً باور داشته باشید که حالا کار را آغاز کرده‌اید و نپندارید که کار را تمام کرده‌اید ثانیاً باور داشته باشید تا همه‌جا می‌شود پیش رفت.

سیّدعلی خامنه‌ای

1 / 3 / 1373  

گفتنی است ، سرلشکرخلبان منصور ستاری ، در نیمه دی ماه سال 1373، به همراه افسران بلندپایه نیروی هوایی؛ یاسینی (معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد نیروی هوایی)، اردستانی (معاونت عملیات نیروی هوایی)، احمد شجاعی، رزاقی، خلبان جم‌منش، کمک خلبان ریاحی، شریفی؛ مسئول دفتر ستاری، جمشیدی؛ خلبان پرواز، در مسیر برگشت از کیش به تهران، در راه، تصمیم به شرکت در مراسم فارغ التحصیلی گروهی از دانشجویان دوره خلبانی در پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گرفتند. ایشان پس از اقامت دو ساعته در اصفهان، در راه بازگشت، دچار سانحه هوایی شدند و هواپیمایشان سقوط کرد. در این حادثه، شش تن از سرداران نیروی هوایی ارتش، به همراه تیمسار ستاری و شش تن از خدمه پروازی به درجه رفیع شهادت رسیدند.

کدخبر: 961127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟